۱۹ آبان ۱۴۰۱، ۱۹:۴۰
کد خبرنگار: 979
کد خبر: 84938554
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

۵۱۰ خانه ورزش روستایی خراسان رضوی تجهیز شد

۱۹ آبان ۱۴۰۱، ۱۹:۴۰
کد خبر: 84938554
۵۱۰ خانه ورزش روستایی خراسان رضوی تجهیز شد

سبزوار- ایرنا- رییس هیات ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی خراسان رضوی گفت: ۴۲۷ خانه ورزش روستایی این استان در سه سال اخیر به امکانات و وسایل ورزشی مجهز شده‌ است.

به گزارش ایرنا، محمدرضا خوش‌باطن روز پنجشنبه در همایش مدیران هیات‌های ورزشی روستایی و بازیهای بومی محلی سبزوار افزود: هر یک از این مکان‌های ورزشی با تشک تاتامی، میزهای شطرنج، میز پینگ پنگ، فوتبال دستی و صفحه دارت، لوازم بازیهای بومی و محلی و توپ‌های ورزشی تجهیز شده است.

وی اظهار داشت: آماده‌سازی خانه‌های ورزش روستایی با همیاری دهیاری‌ها، شوراهای اسلامی و مردم انجام و تجهیز این اماکن از سوی هیات ورزش روستایی و کمک‌های اداره کل ورزش و جوانان استان محقق شده است.

معاون استاندار و فرماندار ویژه سبزوار نیز گفت: تجهیز و راه‌اندازی این خانه‌های ورزش روستایی در توسعه ورزش، نشاط و کاهش آسیب‌های اجتماعی در مناطق روستایی نقش موثری دارد.

حسین ابراهیمی کُردیانی اظهار داشت: در صورت مشارکت دهیاریها در ایجاد فضای مناسب، خانه ورزش روستایی با مشارکت هیات ورزش روستایی راه اندازی و امکانات ورزشی لازم به روستاهای واجد شرایط اهدا می شود.

وی افزود: همچنین به منظور توسعه فضاهای ورزشی مناطق روستایی، ایجاد زمین چمن مصنوعی پس از فرایند تامین زمین و واگذاری آن با انعقاد قرارداد به اداره ورزش جوانان پیگیری می شود.

معاون استاندار و فرماندار ویژه سبزوار گفت: ۲ سالن ورزشی نیمه تمام در مناطق روستایی سبزوار وجود دارد که سال آینده با کمک خیران و جذب اعتبارات لازم تکمیل آنها تسریع می شود.

بیش از ۶ هزار ورزشکار در ۴۵ هیات ورزشی شهرستان سبزوار سازماندهی شده اند که در حوزه ورزش‌های حرفه‌ای، قهرمانی، بومی، محلی و همگانی فعالیت دارند.

استان خراسان رضوی ۲ هزار و ۵۲۴ روستای بیش از ۲۰ خانوار دارد و یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر از جمعیت ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار نفری خراسان رضوی در روستاها سکونت دارند.

مرکز شهرستان ۲۸۵ هزار نفری سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha