شهرستان بروجن از اعتبارات ملی طرح هادی روستایی برخوردار می‌شود

شهرکرد- ایرنا- رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: از اعتبارات ملی بخش طرح هادی روستایی سهم مناسبی به شهرستان بروجن اختصاص داده می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، اکبر نیکزاد شامگاه پنجشنبه در پایان سفر به شهرستان بروجن در جمع خبرنگاران افزود: امروز با دعوت نماینده مردم شهرستان بروجن در مجلس شورای اسلامی از روستاها و مناطق شهری این شهرستان دیداری انجام گرفت و در آن به رصد و رفع مشکلات پرداخته شد.

وی ادامه داد: بسیاری از مشکلات مردم روستاهای این شهرستان در خصوص ضوابط طرح هادی است و مقرر شد تا در همین راستا طی بازنگری طرح، مشکلات تامین زمین برای جوانان روستایی برطرف شود.

نیکزاد با اشاره به تصویب اعتبارات قیر برای اجرای طرح هادی روستایی، تصریح کرد: مقرر شده است تا این اعتبارات از هفته آینده در اختیار بنیاد مسکن استان‌ها قرار گیرد.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: در قالب طرح محرومیت‌زدایی ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای استان چهارمحال و بختیاری اختصاص یافته و به استان ابلاغ شده اما با توجه به پیگیری‌های نماینده و مسئولان شهرستان بروجن سهم خوبی از اعتبارات ملی هم برای اجرای طرح هادی روستایی به این شهرستان اختصاص داده می‌شود.

پیشرفت طرح نهضت ملی مسکن در بروجن مطلوب است

شهرستان بروجن از اعتبارات ملی طرح هادی روستایی برخوردار می‌شود

نماینده مردم شهرستان بروجن در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: امروز از طرح‌های روستایی و طرح نهضت ملی مسکن شهرستان بازدیدهایی انجام شد که در جمع‌بندی باید گفت که اجرای طرح نهضت ملی در شهرستان خوب پیش می‌رود و نظر مثبت رییس بنیاد مسکن کشور را هم جلب کرد.

حجت‌الاسلام امیرقلی جعفری افزود: مدتی است که طرح توسعه روستایی به صورت آزمایشی در شهرستان بروجن در حال اجراست و در همین راستا تسهیلاتی برای اشتغال جوانان اختصاص یافته که امید می‌رود بتوان از این طریق مهاجرت معکوس در روستاهای شهرستان شکل گیرد و الگوی خوبی برای دیگر مناطق کشور شود.

وی خاطرنشان کرد: همچنین طی این سفر مقرر شد تا در راستای پیگیری و رفع مشکلات روستاییان شهرستان به ویژه در خصوص طرح‌های هادی ۲ هفته دیگر با حضور مسئولان شهرستان در تهران جلسه‌ای با رییس بنیاد مسکن کشور برگزار شود.

تلاش برای تحقق مهاجرت معکوس در شهرستان بروجن

فرماندار بروجن نیز گفت: یکی از مهمترین برنامه‌هایی که در شهرستان در دستور کار دارد توسعه مناطق روستایی است تا از این طریق بتوان مهاجرت معکوس را در شهرستان محقق کنیم.

فتاح کرمی افزود: در شهرستان بروجن ۴۰ روستا وجود دارد که از این تعداد  ۲۹ روستا دارای دهیاری و ۷ روستا بدون دهیاری است.

به گزارش ایرنا، مرکز شهرستان بروجن در ۹۰ کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha