۲ مدرسه خیرساز در خراسان شمالی افتتاح شد

بجنورد- ایرنا- ۲ مدرسه خیرساز امروز (جمعه) با حضور شماری از مسولان استانی در شهرستان های بجنورد و اسفراین خراسان شمالی افتتاح شد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: برای ساخت دبیرستان ۹ کلاسه مهر عظام روستای "محمدعلی پهلوان" در شهرستان بجنورد ۱۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است که ۳۰ درصد آن را نیکوکاران پرداخت کرده اند.

امین فلاح کوشکی افزود: این مدرسه با زیربنای هزار و ۱۳۹ متر مربع فضای آموزشی و دارای ۹۱ مترمربع سرویس بهداشتی، هزار مترمربع محوطه سازی و ۲ هزار و ۲۲ متر طول دیوارکشی است.  

وی افزود: همچنین مدرسه خیرساز سه کلاسه در روستای عمارت شهرستان اسفراین با زیربنای ۲۰۷ متر مربع آموزشی دیگر طرحی بود که امروز به بهره برداری رسید.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان شمالی عنوان کرد: هزینه ساخت این مدرسه به میزان ۲۰ میلیارد ریال است که ۳۰ درصد آن توسط گروه قطعات خودرو عظام  پرداخت شده است.

وی تصریح کرد: این مدرسه در گستره ۲ هزار و ۱۰۰ متر مربع و دیوارکشی ۱۹۰ متر طول ساخته شده است.

۱۸۹ هزار و ۸۳۶ دانش آموز خراسان شمالی در بیش از ۲ هزار باب آموزشگاه استان زیر نظر ۱۹ هزار نفر معلم تحصیل می کنند که از این تعداد ۱۰۸ هزار دانش آموز در مقطع ابتدایی و مابقی متوسطه است.

 در مجموع ۴۸ درصد دانش آموزان استان را دختران تشکیل می دهند و ۳۸ درصد دانش آموزان در مناطق روستایی مشغول به تحصیل هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha