مهاباد پربارش‌ترین شهر آذربایجان‌غربی در ۲۴ ساعت گذشته بود

مهاباد - ایرنا - رییس اداره هواشناسی مهاباد گفت: این شهرستان با ثبت ۱۵ میلی‌متر بارندگی در شبانه روز گذشته پربارش‌ترین شهر در استان آذربایجان غربی بود.

اردلان محمدپور روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: با ورود امواج ناپایدار به منطقه از چند روز گذشته شاهد بارش های رگباری پراکنده در مناطق مختلف جنوب آذربایجان غربی بودیم و در شبانه روز گذشته بیشترین مقدار بارش در مهاباد ۱۵ میلی‌متر، شاهین‌دژ ۱۱ میلی ‌متر، پیرانشهر ۷.۲ میلی‌متر، اشنویه هفت میلی‌متر، میاندوآب ۶.۵ میلی‌متر، تکاب و بوکان ۴.۵ میلی متر و سردشت سه میلی‌متر ثبت شده است.

وی اضافه کرد: با خروج این امواج ناپایدار دمای هوای در مناطق جنوب آذربایجان غربی بطور نسبی سه تا چهار درجه سانتیگراد کاهش پیدا می‌کند و در این مدت جو منطقه پایدار همراه با مه غلیظ خواهد بود.    

رییس اداره هواشناسی مهاباد گفت: در شبانه روز گذشته ارومیه با دمای صفر درجه سانتی‌گراد سردترین شهر آذربایجان غربی و بوکان با حداکثر دمای ۱۸ درجه سانتی گراد گرمترین شهر استان بود و در همین مدت دمای هوا در مهاباد بین سه و ۱۷ درجه سانتی‌گراد در نوسان بود.

وی یادآور شد: سال آبی گذشته بیش از ۳۴۶ میلی‌متر بارندگی در مهاباد ثبت شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۰ درصد افزایش اما نسبت به میانگین بلند مدت ۴۰ درصد کاهش داشت.

ایستگاه هواشناسی مهاباد در سال ۱۳۳۵ به عنوان ایستگاه باران‌سنجی راه‌اندازی شد و از سال ۱۳۶۴ به ایستگاه سینوپتیک (اصلی) ارتقا یافت و در طول شبانه روز (هر ساعت یک بار) تغییرات هواشناسی در آن اندازه گیری و ثبت می‌شود.

شهرستان مهاباد علاوه این ایستگاه هواشناسی سینوپتیک، دارای هفت ایستگاه باران سنجی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha