۲۰ هزار فرصت شغلی برای ایثارگران ایجاد می‌شود

تهران- ایرنا- مدیرعامل صندوق اشتغال و کارآفرینی ایثارگران گفت: علاوه بر تفاهم‌نامه و قراردادهای سال گذشته با نهادهای مختلف، تفاهم‌نامه‌های جدیدی در حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان به منظور ایجاد 20 هزار فرصت شغلی برای ایثارگران منعقد می‌شود.

به گزارش ایرنا از بنیاد شهید و امور ایثارگران، علیرضا محمدی در خصوص پرداخت تسهیلات اشتغال ایثارگران بیان کرد: امسال برخلاف سال‌های گذشته تخصیص منابع به استانداری‌ها واگذار شده و جذب و پیگیری آن برعهده مدیران استانی است. صندوق اشتغال و کارآفرینی ایثارگران نیز قطعاً در راستای تسهیل‌گری، فراهم کردن زیرساخت‌ها و تأمین منابع بیشتر نقش‌آفرینی می کند.

وی افزود: از منابع موجود در کشور در حوزه مشاغل خرد، براساس قانون تخصیص حداقل ۱۰ درصد از منابع قرض‌الحسنه بانک‌های دولتی به استانداری‌ها واگذار شده و با پیگیری‌های به عمل آمده در دولت سیزدهم این حداقل ۱۰ درصد نسبت به سال گذشته هفت برابر افزایش یافته است.

محمدی در مورد افزایش تعداد مشمولان دریافت تسهیلات اشتغال نیز گفت: با عقد تفاهم‌نامه‌ها با دستگاه‌ها در تلاش هستیم تا فرزندان جانبازان زیر ۲۵ درصد فاقد شغل نیز همانند سایر افراد از این تسهیلات بهره‌مند شوند.

مدیرعامل صندوق اشتغال و کارآفرینی ایثارگران ادامه داد: در صورت ابلاغ دستورالعمل اجرایی توسط وزارت اقتصاد، پرداخت تسهیلات آغاز می شود و با توجه به مکاتبات و پیگیری‌های صورت‌گرفته با بانک مرکزی و با تصویب شورای پول و اعتبار، مبلغ تسهیلات از ۱۰۰ میلیون به ۱۵۰ میلیون تومان و در برخی رسته‌های شغلی به ۳۰۰ میلیون تومان افزایش می‌یابد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha