سه طرح کوچک مقیاس فناورانه خراسان‌شمالی در حال اجرا است

بجنورد-ایرنا- مسوول تجاری سازی فناوری ستاد فناوری، آب و خشکسالی معاونت علمی و فناوری ریییس جمهور گفت: خراسان شمالی مستعد اجرای طرح های کوچک مقیاس فناورانه است و در این زمینه سه طرح در این استان اجرا می شود.

پرویز گرشاسبی روز شنبه در حاشیه نشست کارگروه اقتصاد و اشتغال خراسان شمالی به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: سه پروژه کوچک مقیاس کشاورزی به وسیله معاونت علمی و فناوری رییس جمهور در چند استان از جمله خراسان شمالی در حال معرفی و ارائه است.

وی افزود: این پروژه ها با هزینه اندک و در فضایی کم اجرا می شود که اقتصادی و به صرفه است و همه می توانند در این طرح ها مشارکت کنند.

مسوول تجاری سازی ستاد فناوری معاونت علمی رییس جمهور خاطرنشان کرد: این طرح های کوچک مقیاس کمک شایانی به درآمدزایی مردم این خطه از کشور می کند.

وی تصریح کرد: این طرح ها شامل ساخت استخر پیش ساخته کوچک مقیاس پرورش ماهی، طرح ساخت گلخانه های کوچک مقیاس با سیستم هوشمند پایش اقلیم و طرح توسعه کشت کاکتوس است.

گرشاسبی گفت: برای هر طرح ۲۷۰ میلیون تا ۳۰۰ میلیون تومان سرمایه گذاری می شود که البته سرمایه گذار این طرح در بازاریابی و فروش محصول مورد پشتیبانی قرار می گیرد.

وی درباره استخرهای پیش ساخته کوچک مقیاس افزود: در استخرهای معمول که سیمانی هستند مشکل جلبک زایی وجود دارد و این جلبک ها در رشد ماهی و یا بروز بیماری موثر است اما در فناوری جدید این مشکل وجود ندارد.

مسوول تجاری سازی ستاد فناوری معاونت علمی رییس جمهور عنوان کرد: ساخت گلخانه های کوچک مقیاس با سیستم هوشمند پایش اقلیم هم با سرمایه کم قابل انجام است و در آن دما و رطوبت گلخانه ها به صورت هوشمند اعلام می شود.

وی درباره کشت کاکتوس اظهارداشت: کاکتوس در سال های اخیر در سبد غذایی و محصولات کشاورزی قرار گرفته است و مصرف برگ و یا گل آن مزایای خاص دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha