نماینده یزد، شتاب‌بخشی در تکمیل بیمارستان سرطان یزد را خواستار شد

یزد- ایرنا- نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی، شتاب بخشی در تکمیل بیمارستان سرطان یزد را خواستار شد و گفت: با راه‌اندازی این مرکز درمانی ۱۵۰ تختخوابی، ظرفیت‌های توسعه گردشگری سلامت در استان به شکل قابل توجهی افزایش می‌یابد.

به گزارش روز یکشنبه دفتر این نماینده، محمد صالح جوکار در نشست بررسی مشکلات این بیمارستان با بیان اینکه باید یکی از شعارهای ما تبدیل استان به عنوان قطب درمان و گردشگری سلامت باشد افزود: برای دستیابی به این شعار و تحقق آن نیازمند یکسری زیرساخت‌ها هستیم تا این اتفاق صورت پذیرد.

به گفته وی جدا از اینکه تخت های بیمارستانی باید افزایش یابد و فناوریهای جدید را وارد کنیم، نیازمند آماده سازی زمینه رقم خوردن توریسم سلامت در استان هستیم.

وی با اشاره به اینکه در راستای ایجاد بسترهای توریسم سلامت در استان، از بخش های خصوصی و دولتی حمایت کردیم تصریح کرد: برخی از طرحها در استان کلید خورد ولی به واسطه اینکه به تعهدات خود عمل نکردند، پروژه نیمه کاره رها شده است.

جوکار یکی از این پروژه‌ها را بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی در یزد عنوان کرد و افزود: این طرح در سال های ۹۲، ۹۳ به تصویب رسید و با تغییر دولت، اعلام کردند که اعتبار برای تکمیل آن نداریم و در نهایت به عنوان مرکز ۱۵۰ تختخوابی تحقیقات و درمان سرطان نامگذاری شد.

وی خاطرنشان کرد: در نهایت در سفرهایی که رئیس جمهور وقت به یزد داشت شاهد هیچ اتفاق مثبتی نبودیم، با روی کار آمدن مجلس جدید نسبت به اینکه این پروژه در چه مرحله ای است، مباحثی مطرح و در نهایت دولت همکاری کرد و عملیات عمرانی آن آغاز شد و اکنون نیز در حال فعالیت است.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس با تاکید بر اینکه راه اندازی این پروژه مشکل بسیاری از مردم یزد و کشور را رفع خواهد کرد، اظهار داشت: امیدواریم مسوولانی که در این پروژه نقش دارند، نگاه مثبتی داشته باشند تا بتوانیم در آینده نزدیک شاهد افتتاح آن و حل مشکل بسیاری از مردم باشیم.

ساخت بیمارستان ۱۵۰ تختخوابی سرطان استان یزد با اعتبار اولیه ۱۴۰ میلیارد تومان در سال ۹۲ در جاده تفت به یزد مصوب شد.

با توجه به مشکلات اقتصادی که در سالهای اخیر گریبانگیر سازمان تأمین ‌اجتماعی شده تعدادی از پروژه‌های کشوری از جمله پروژه بیمارستان سرطان یزد موقتاً در سال ۹۸ از دستور کار خارج شد.

این طرح درمانی، مختص استان یزد نیست و به عنوان بیمارستان تخصصی جراحی سرطان در جنوب شرق کشور مطرح است و با توجه به اینکه یزد یکی از قطب‌های درمان کشور محسوب می‌شود و سالیانه بیماران زیادی از استانهای جنوب و جنوب‌شرق کشور برای مداوا به این استان مسافرت می‌کنند و نیز با توجه به تعداد زیاد بیماران سرطان در استان ، توجه به راه اندازی سریع بیمارستان سرطان یک امر ضروری به نظر می‌رسد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha