اطلاع ناکافی والدین باعث هدایت نادرست تحصیلی دانش‌آموزان شده است

کرمانشاه- ایرنا- معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش کرمانشاه عدم آگاهی والدین، کم توجهی معلمان با ارایه ندادن اطلاعات بیشتر در این خصوص به دانش آموزان را عامل انتخاب بد رشته درسی در هدایت تحصیلی دانش آموزان عنوان کرد و گفت: دانش آموزان معمولا نگاهشان به حرف دیگران است و کمتر خودشان انتخاب رشته می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، «ماشالله پروین» روز یکشنبه در جلسه‌ای با حضور معاونان و کارشناسان گروه آموزشی؛ آموزش متوسطه مناطق ۲۱ گانه آموزش و پرورش استان که در سرسرای خانه معلم شهر کرمانشاه برگزار شد؛ با اشاره به اینکه نزدیک ۶۸ درصد دانش‌آموزان کرمانشاهی به رشته‌های نظری می‌روند، خواستار نظارت دقیق کارگروه‌های توجیهی هدایت تحصیلی دانش‌آموزان شد و افزود: انتخاب بد هدایت تحصیلی دانش‌آموزان به عنوان یکی از ریشه‌های بیکاری استان شناخته می‌شود. همین خاطر از جمله محورهای مهم آموزش و پرورش کرمانشاه ایجاد توازن تحصیلی در رشته‌های مختلف است.

وی افزود: در این زمینه لازم است معاونان آموزشی با برپایی کارگاه ها و کلاس های آموزشی به همکاران معلم و والدین را در این زمینه آگاهی دهند.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه همچنین، خواستار توجه بیشتر به مدارس خاص مانند، شاهد، نمونه دولتی، استعدادهای خاص، غیرانتفاعی و شبانه روزی شد و گفت: قطعا باید بر فعالیت های اینگونه مدارس رصد و نظارت بیشتری در زمینه  اخذ تعرفه ها، صورت های مالی و نحوه چگونگی هزینه آن، کیفیت آموزش و خدمات تدریسی صورت بگیرد زیرا در بسیاری از این مدارس مشکل داریم و سو ء استفاده هایی صورت می گیرد.

پروین همچنین خواستار نظارت و بازدید از مراکز فنی و حرفه ای شهرستان و مناطق شد و گفت: باید تجهیز هنرستان ها بر حسب فراوانی شاگرد، محرومیت منطقه و مولفه ها دیگر اولویت بندی شود و برای تجهیز تحول اقدام شود.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش کرمانشاه  در ادامه سخنانش با بیان اینکه در هرجا بازدید، نظارت، کنترل و رصد بر فعالیتی بیشتر باشد، امکان موفقیت در آن نقطه زیادتر است، گفت: بازدید، نظارت و کنترل و رصد فعالیت‌های مختلف مدارس استان در دستور کار مستمر آموزش و پرورش کرمانشاه است.

او با بیان اهمیت بالای برنامه نظارتی برای رشد و پیشرفت در مدارس؛ افزود: هرجا ما برنامه‌ای مسنجم و با اقتدار بازدید، نظارت و کنترل و رصد در سطح  مدارس مناطق داشته ایم مشکلات به حدقل رسیده و موفق تر عمل کردیم.

پروین به ابعاد گسترده مسئولیت های گروه های آموزشی مناطق آموزش و پرورش اشاره کرد . گفت: انتخاب مدیر مدرسه یکی از این وظایف مهم و حیاتی است زیرا یک مدیر در مدرسه یعنی همه چیز، می توان آن مدرسه را در مسیر رشد و بالندگی و موفقیت پیشرفت قرار دهد و یا آن را به زمین بزنند و به قهقرا با عدم رشد مدرسه ببرد لذا باید در انتخاب مدیران باید بسیار با دقت عمل برخورد کنیم و تمام توجه مان به انتخاب مدیران توانمند باشد نه سفارشی.

پروین همچنین خواستار تشویق و تجلیل از مدیران نمونه و توانمند توسط معاونان آموزشی شد و گفت: در راستای بهبود امور و برای بدست آوردن موفقیت باید تشویق و انگیزه دادن به مدیران را فراموش نکنیم.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت ۳۷۰ هزار دانش آموز دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha