۸۸ درصد مدارس خراسان رضوی به سیستم گرمایش مرکزی مجهز هستند

مشهد-ایرنا-سرپرست اداره کل نوسازی،توسعه و تجهیز مدارس خراسان رضوی گفت: ۸۸ درصد مدارس این استان هم اکنون مجهز به سیستم گرمایش موتورخانه و به طور کامل استاندارد هستند و فقط ۱۲ درصد مدارس از بخاری گازی و یا برقی استفاده می‌کنند.

ابوالقاسم بابایی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اکنون ۱۰ هزار کلاس درس در استان خراسان رضوی دارای بخاری گازی هستند که در صورت تامین اعتبارات مورد نیاز، هر سال قادر هستیم سیستم گرمایشی ۲ هزار و ۵۰۰ کلاس را استانداردسازی کنیم و به این ترتیب چهار سال زمان می‌برد.

وی ادامه داد: در سال گذشته ۲۷۰ کلاس درس در استان خراسان رضوی بخاری نفتی داشتند که با عقد قرارداد این شمار تبدیل به سیستم گرمایشی استاندارد شدند و در حال حاضر تنها ۶ مدرسه در استان که فاقد زیرساخت و برق هستند، بخاری نفتی برای گرمایش استفاده می شود.

سرپرست اداره کل نوسازی مدارس خراسان رضوی خاطر نشان کرد: در مدارسی که سیستم گرمایش موتورخانه ندارند از بخاریهای هوشمند و گازی استفاده می شود و همچنین تعدادی مدارس روستایی دارای بخاری‌های برقی استاندارد می‌باشند.

بابایی در ادامه با اشاره به نهضت مدرسه‌سازی در خراسان رضوی بیان کرد: بنا داریم با استفاده از همه ظرفتیهای مدرسه‌سازی تا پایان دوره چهارساله دولت سیزدهم، ۲ هزار کلاس درس جدید در استان ساخته و به آموزش و پرورش تحویل دهیم، ضمن اینکه مدارس جدید الاحداث همگی مجهز به سیستم‌های گرمایشی استاندارد هستند.

سرپرست اداره کل نوسازی مدارس خراسان رضوی اظهار کرد: برای سال تحصیلی جاری ۱۷۵ طرح به وسعت ۸۵ هزار مترمربع زیربنا در استان خراسان رضوی ساخته و تحویل آموزش و پرورش شده است.

استان خراسان رضوی دارای هشت هزار و ۵۰۰ مدرسه است که بیش از ۵۶ هزار کلاس درس دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha