تبریز میزبان نمایشگاه منطقه ای آثار تجسمی هنرمندان شاهد و ایثارگر شد

تبریز-ایرنا- نمایشگاه منطقه ای آثار تجسمی هنرمندان شاهد و ایثارگر هفت استان شمالغرب و غرب کشور در چهار رشته هنری در تبریز گشایش یافت.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا،  سرپرست معاونت فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی در آیین افتتاح نمایشگاه منطقه ای آثار تجسمی هنرمندان شاهد و ایثارگر گفت: در این نمایشگاه تعداد ۱۰۰ اثر از ۶۰ هنرمند شاهد و ایثارگر غرب و شمالغرب کشور شامل استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، ایلام، کردستان، کرمانشاه، اردبیل و زنجان در رشته های خوشنویسی، عکاسی، نقاشی و نقاشی خط در معرض دید عموم گذاشته شده است.

 غلامرضا علیزاده افزود: این نمایشگاه تا شنبه هفته آینده در گالری های خانۀ فرهنگ تبریز دایر است و عموم علاقه مندان می توانند از ساعت ۱۰ تا ۱۳ و ۱۶ تا ۱۹ از آن بازدید کنند.

نمایشگاه منطقه ای آثار تجسمی هنرمندان شاهد و ایثارگر شمالغرب و غرب کشور در تبریز گشایش یافت

هنر بهترین شیوه برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی هم در آیین افتتاح نمایشگاه منطقه ای آثار تجسمی هنرمندان شاهد و ایثارگر گفت: هنر و آثار هنری مناسب ترین و بهترین شیوه برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

جابر ابوالفتح زاده، افزود: رویکرد بنیاد شهید و امور ایثارگران این است که از محتواهای فرهنگی و هنری که می تواند در ترویج پایای فرهنگ ایثار و شهادت موثر باشد، بهره بگیرد و برگزاری نمایشگاه آثار تجسمی هنرمندان شاهد و ایثارگر در همین چارچوب قابل ارزیابی است.

وی ابراز امیدواری کرد از رهگذر برگزاری این نمایشگاه و طراحی و اجرای رویدادهای دیگر هنری بتوان رشادت ها، پایداری ها و ایثارگری های شهدای والامقام، جانبازان معظم، آزادگان گرانقدر و رزمندگان را با زبان هنر به رخ همگان کشید و گامی در ترویج فرهنگ غنی ایثار و شهادت برداشت.

ابوالفتح زاده ادامه داد: تمام تلاش ما در بنیاد شهید و امور ایثارگران و  همه مسئولان در دستگاه های اداری این است که بتوانیم به خوبی فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه اشاعه داده و آرمان های شهدای والامقام را همچنان زنده نگه داریم چراکه به فرمودۀ مقام معظم رهبری، شهیدان نقاط مشعشع در این صفحه درخشانند که مانند ستاره راهنما، راه را به همه نشان می دهند.

آذربایجان شرقی ۳۵ شهید هنرمند تقدیم کشور کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha