پیشنهاد استاندار هرمزگان به سرمایه‌گذاران برای توجه به مزیت‌های بندر سیریک

بندرعباس - ایرنا - استاندار هرمزگان با اشاره به اینکه در بندرگاه سیریک برای رویه‌های مختلف همچون ترانزیت، واردات و صادرات مجوز صادر شده، گفت: این بندر در مرحله فراخوان جذب سرمایه‌گذار است و پیشنهاد می‌کنیم سرمایه گذاران با توجه به انعطاف پذیری بسیار مناسبی که وجود دارد به آن توجه کنند.

مهدی دوستی روز یکشنبه در بازدید از بندرگاه چند منظوره سیریک افزود: جای خالی یک بندرگاه مهم و بزرگ بین بندرعباس تا چابهار احساس می‌شد، بنابراین تقویت بندرگاه چندمنظوره سیریک یک ضرورت است.

وی اظهارداشت: تقویت این بندر می‌تواند کمبود بندرگاه بزرگ در منطقه برای تجارت را برطرف کند و افزایش رویه های شبیه رویه ملوانی این بندرگاه که تجارت خرد محسوب می‌شد آغاز تحول بندری سیریک است.

استاندار هرمزگان اضافه کرد: بندرگاه سیریک ظرفیت بی نظیری دارد، حجم فراوانی از کالا که از سایر بندرها به کشورهای همسایه شرقی و شمال شرقی به ویژه کشور افغانستان صادر می‌شود می‌تواند از مبدأ سیریک انجام شود.

رییس شورای اداری هرمزگان تصریح کرد: در حال حاضر برخی از طرح‌های توسعه در حال انجام با توجه به اعتبارهای تامین شده تا ۶ ماهه آینده تکمیل خواهند شد تا این بندرگاه مهم از حالت موقتی خارج شود.

دوستی اضافه کرد: امید می‌رود با انجام این طرح‌ها شاهد افزایش چند ده درصدی ترانزیت، واردات و صادرات باشیم.

لازم به ذکر است، فعالیت اداره بندر و دریانوردی سیریک ۲۵ خرداد به صورت رسمی آغاز شد و از این بندر چند منظوره برای کاپوتاژ شن و ماسه به جزایر خلیج فارس استفاده می‌شود.

افزون بر ۲ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری توسط سازمان بنادر و دریانوردی در بندر چند منظوره سیریک انجام شده است.

شهرستان ۴۵ هزار نفری سیریک در ۱۷۵ کیلومتری شرق استان هرمزگان قرار دارد.

اخبار مرتبط