مشارکت شرکت‌های دانش‌بنیان در اجرای طرح هوشمندسازی منابع آبی استان اردبیل

اردبیل-ایرنا- معاون برنامه‌ریزی شرکت آب منطقه‌ای اردبیل از مشارکت شرکت‌های دانش بنیان در اجرای طرح هوشمندسازی منابع آبی این استان در پنج حوزه مختلف خبر داد.

به گزارش ایرنا، بابک خیاط رستمی روز دوشنبه در نشست رویدادهای کسب و کار نوین بخش آب اردبیل افزود: پاسخ به نیازهای فناورانه با استفاده از ظرفیت دانشگاه‌ها، شرکت‌های دانش‌بنیان و افراد صاحب ایده یکی از مهمترین برنامه‌های شرکت آب مطقه‌ای اردبیل در راستای ارتقا سطح عملکرد است.

وی با تشریح پنج نیاز اساسی بخش آب استان اردبیل افزود: کمیت و کیفیت منابع آب، فرسودگی تاسیسات در حال بهره‌برداری، مطالبات انباشته و درآمدزایی، خروج تجربه و دانش، فرایندها و ساختار سازمانی، پنج موضوع محوری این شرکت جهت ورود فناورانه در این عرصه است.

خیاط رستمی در پاسخ به نیازهای بخش آب اردبیل گفت: هوشمندسازی، استقرار سامانه و تجهیزات آنلاین، توسعه بانک اطلاعاتی، مدیریت دانش بر مبنای داده‌کاوی، مدیریت یکپارچه منابع و در نهایت پیاده‌سازی مدلی براساس هوش مصنوعی از راهکارهای فناورانه در این بخش است.

وی اظهار کرد: تهیه مدل آبخوان و سامانه مانتورینگ آبخوان‌های استان، طراحی و ساخت دستگاه اتوماسیون، مانتورینگ و کنترل از راه دور شبکه‌های آبیاری و زهکشی (تحویل حجمی آب جهت افزایش راندمان شبکه ها)، مدیریت هدررفت شبکه‌های انتقال و توزیع آب، فناوری‌های هوشمند در تشخیص هدررفت شبکه‌های انتقال و توزیع آب، افزایش راندمان شبکه انتقال آب، طراحی اپلکیشن نوبت بندی آبیاری در شبکه آبیاری و زهکشی و ارائه راهکارهای نوین علاج بخشی دشت ممنوعه اردبیل از محورهای این رویداد بود.

در پایان این رویداد یک روزه که با همکاری شرکت آب منطقه‌ای اردبیل و پارک علم و فناوری برگزار گردید از ۵ ایده منتخب تجلیل شد. منتخبین از خدمات شتابدهی و تسهیل‌گری شرکت آب منطقه ای اردبیل، پارک علم و فناوری استان و ستاد توسعه فناوری‌های حوزه آب و انرژی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بهره‌مند خواهند شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha