۲۴ آبان ۱۴۰۱، ۱۱:۴۵
کد خبرنگار: 3131
کد خبر: 84943592
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

دانشگاه‌ها در مسیر پژوهش و فناوری حرکت کنند

بجنورد- ایرنا- دبیر هیات امنای دانشگاه های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: دانشگاه ها و مراکز آموزشی و علمی برای خدمت و رفاه بیشتر شهروندان در مسیر پژوهش و فناوری حرکت کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، دکتر ابراهیم گلمکانی روز سه‌شنبه در رویداد ملی سرمایه گذاری حوزه سلامت خراسان شمالی اظهار داشت: دانشگاه ها و مراکز آموزشی نقش ویژه ای در توسعه متوازن کشور دارند و برای رسیدن به این هدف باید در مسیر پژوهش و فناوری حرکت کنند.

وی افزود: برخلاف دانشگاه های نسل دوم و سوم که به ترتیب بر ارتقای آموزشی و تولید ثروت تاکید داشتند، دانشگاه های نسل چهارم بر امر پژوهش و فناوری با رویکرد حل مشکلات جامعه و جلوگیری از آسیب ها تاکید دارند.

گلمکانی ادامه داد: در دانشگاه های نسل چهارم ایده های خلاق و فناورانه مطرح می شود و سرمایه گذاران برای تبدیل این ایده ها به ثروت و رفاه بیشتر مردم وارد عرصه می شوند.

وی با تاکید بر اینکه امکان جهش دانشگاه ها با تمرکز بر پژوهش وجود دارد، بیان کرد: دانشگاه های کشور با تمرکز بر ایجاد واحدهای فناور می توانند در بسیاری از شاخص ها ارتقا پیدا کنند.

دبیر هیات امنای دانشگاه های وزارت بهداشت اضافه کرد: علوم پزشکی خراسان شمالی یا داشتن ۱۰ واحد فناوری سلامت رتبه ۲۵ کشور را در بین دانشگاه های وزارت بهداشت دارد که این امر ناشی تمرکز این دانشگاه بر حوزه فناوری است.

رویداد ملی «تانا» سلامت از امروز ۲۴ آبان ماه سالجاری به مدت ۲ روز با هدف حمایت از کسب و کارهای نوآورانه و فناورانه حوزه سلامت و جذب سرمایه‌گذار به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در حال برگزاری است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha