بیش‌از ۲۰ هزار حادثه دیده سیستان و بلوچستان امدادرسانی شدند

زاهدان- ایرنا- مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: ۲۰ هزار و ۲۶۴ نفر از مردم این استان از ابتدای امسال تا کنون در ۲۷۳ حادثه متفاوت از سوی نیروهای جمعیت هلال احمر امدادرسانی شدند.

علیرضا میربهاءالدین روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: حوادث جاده‌ای در سیستان و بلوچستان با ۱۷۲ مورد رتبه نخست را به خود اختصاص داده است.

وی ادامه داد: همچنین ۳۶ مورد حادثه سیل و آبگرفتگی، ۱۵ مورد حوادث کوهستان، ۱۶ مورد حوادث دریایی و ساحلی سه مورد حادثه زلزله، سه حادثه شهری و ۱۶ مورد خدمات حضوری در این مدت توسط نیروهای هلال احمر پوشش داده شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: در این مدت سه هزار و ۲۰۵ نیروی عملیاتی در قالب ۷۳۶ تیم عملیاتی با بکارگیری ۱۱۸ دستگاه آمبولانس و دستگاه خودروی نجات و خودروهای کمک دار خدمات امدادی به حادثه دیدگان را برعهده داشتند.

وی افزود: ۲۱۲ مورد رها سازی(محبوس در ماشین تصادفی) امسال توسط نیروهای جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان انجام شده است.

میربهاء الدین بیان کرد: تمامی پایگاه‌های امداد ‌و نجات هلال احمر سیستان و بلوچستان در سراسر شعب هلال احمر استان برای خدمت رسانی به ‌حادثه دیدگان آمادگی کامل دارند و شماره ۱۱۲ "ندای امداد" نیز به صورت ۲۴ ساعته آماده پاسخگویی به هم استانی‌ها و هموطنان عزیز است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین به منظور ارائه خدمات در مواقع اضطرار و نیاز علاوه‌بر پایگاه‌های امداد جاده‌ای، پایگاه‌های امداد هوایی، کوهستان، ساحلی و امداد دریایی در سیستان و بلوچستان فعال هستند.

به گزارش ایرنا جمعیت هلال احمر به عنوان یک سازمان پیشرو و پاسخگو در ارائه خدمات اولیه امداد و نجات درحوادث و سوانح تداعی گر زیباترین نوع خدمات عام المنفعه و بشردوستانه است.
سیستان و بلوچستان به سبب گستردگی زیاد (۱۱.۵ درصد گستره کشور) و موقعیت جغرافیایی و آب و هوایی از جمله استانهایی است که احتمال وقوع چندین مخاطره طبیعی بطور همزمان در آن وجود دارد، در شمال این استان تندبادها و گرد و غبار شدید و خشکسالی، در مرکز سیل و زلزله و در جنوب نیز ریزش باران های فصلی و جاری شدن سیلاب های مخرب و دمای زیاد هوا بعضا تا بیش از ۵۰ درجه وجود دارد.
هلال احمر سیستان و بلوچستان به عنوان یک سازمان غیرانتفاعی و عضوی از نهضت بین المللی «صلیب سرخ و هلال احمر» همواره در همه حوزه‌های بهداشت، درمان، توانبخشی، داوطلبان، امور جوانان، امداد و نجات در حوادث طبیعی و غیر طبیعی و غیره پیشتاز بوده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha