بیش از ۴۱ هزار برگ اسناد یزد در سامانه کشوری ثبت شد

یزد- ایرنا- مدیرکل اسناد و کتابخانه ملی استان یزد گفت: تاکنون ۴۱ هزار و ۲۱۲ برگ انواع سند خطی و مربوط به دستگاه‌های اجرایی و مشاهیر و نخبگان استان در سامانه کشوی (رسا) ثبت و ضبط شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سعید زارع روز سه‌شنبه در نخستین نشست خبری خود با خبرنگاران افزود: تنظیم ۴۱ هزار برگ سند، انتقال ۹ هزار و ۵۳۷ کارتن اسناد ادارات به این اداره‌کل و آزاد سازی چهار هزار و ۷۷۳ مترمربع از فضای بایگانی ادارات صورت گرفت.

وی ادامه داد: ارائه ۹۵ هزار برگ سند به ۹۵۴ نفر از محققان و پژوهشگران، برگزاری ۵۰۰ جلسه مصاحبه با ۴۰۰ نفر از مشاهیر و نخبگان استان در رشته‌های مختلف معادل ۵۰ هزار دقیقه و تنظیم و توصیف ۴۱ هزار سند مختلف با همکاری مردم و نخبگان اقدام شد.

این مسئول اظهار کرد: هم‌اکنون در این مرکز بیش از هفت میلیون برگ سند در مخزن مرکز اسناد نگهداری می‌شود و از تمامی شهروندان و نخبگان تقاضا می‌شود اسناد خود را برای حفظ و نگهداری و ارائه آن برای فعالیت‌های تحقیقاتی در اختیار مرکز قرار دهند.

هم‌اکنون اسناد ۲۲ سازمان بزرگ استان در این مرکز نگهداری می‌شود و این امر مهم با همکاری مسئولان ادامه دارد و باید همکاری تداوم داشته باشدزارع از برنامه‌های مهم این مرکز را نگهداری اسناد نهادها و تمامی دستگاه‌های دولتی طبق مقررات ذکر کرد و گفت: هم‌اکنون اسناد ۲۲ سازمان بزرگ استان در این مرکز نگهداری می‌شود و این امر مهم با همکاری مسئولان ادامه دارد و باید همکاری تداوم داشته باشد.

وی اظهار کرد: به رغم اهمیت و جایگاه این مجموعه در جمع‌آوری و حفظ اسناد در بین مردم و مسئولان به نحو مناسب شناخته شده نیست و باید خبرنگاران برای تحقق این امر مهم بیش از گذشته همکاری لازم و مناسب در استان داشته باشند که بسیار اهمیت دارد.

به گفته مدیرکل سازمان اسناد و کتابخانه ملی یزد، تعیین و تکلیف اسناد بایگانی دستگاه‌های اجرای، شناسایی اسناد و نسخ خطی برای خریداری و ساماندهی، ارائه خدمات و رهنمودهای مشاوره‌ای برای نگهداری از اسناد و برگزاری نمایشگاه اسنادی در مناسبت‌های مختلف جزو وظایف مرکز اسناد است.

بیش از ۴۱ هزار برگ اسناد یزد در سامانه کشوری ثبت شد

زارع در ادامه به اهمیت اجرای برخی برنامه‌های آینده در استان در ارتباط با حمایت و تقویت این مجموعه اشاره کرد و گفت: ساخت و راه‌اندازی ساختمان هوشمند از جمله برنامه‌های در دستور کار سازمان اسناد و کتابخانه ملی در استان است که پیگیری و اقدام می‌شود.

وی گبه اهمیت تعامل و همکاری مراکز آموزش عالی با این سازمان اشاره کرد و گفت: همراهی دانشگاه‌ها برای در اختیار گذاشتن پایان نامه‌های دانشجویی و اختصاص بودجه استانی جزو نیارها و مطالبات مرکز اسناد استان است و برای تحقق آن همیاری نیاز مبرم است .

برپایی نمایشگاه‌های مختلف اسناد ملی

این مسئول بیان کرد: طی سال‌جاری ۱۵۰ مورد مکاتبه در مورد تقویت مشارکت و همکاری دستگاه‌های مختلف با نهادهای مختلف انجام و همچنین برپایی نمایشگاه های مختلف و دعوت از نخبگان و مشاهیر و تهیه گزارش و مصاحبه با آنها جزو برنامه‌های محوری است .

در پایان این نشست خبری به سوالات خبرنگاران پاسخ داده شد و همچنین خبرنگاران فعال همکار با سازمان اسناد و کتابخانه‌های استان با لوح تجلیل شدند.

استان یزد یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر جمعیت دارد

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha