۲۴ آبان ۱۴۰۱، ۱۲:۵۵
کد خبرنگار: 5369
کد خبر: 84943724
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نبش قبر عرفات، دستمایه جدال بر سر قدرت

۲۴ آبان ۱۴۰۱، ۱۲:۵۵
کد خبر: 84943724
نبش قبر عرفات، دستمایه جدال بر سر قدرت

تهران - ایرنا- درز همه اطلاعات مربوط به پرونده مرگ یاسر عرفات رئیس پیشین تشکیلات خودگردان فلسطین تنش ها در درون جنبش فتح را بالا برده و به عقیده کارشناسان، بعید نیست که هدف از این امر، کنار زدن رقبا در جنگ قدرت در درون جنبش فتح بر سر ریاست آینده این تشکیلات با توجه به وضعیت سلامتی محمود عباس باشد.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، توفیق الطیراوی رئیس کمیته تحقیقات در پرونده ترور یاسر عرفات و عضو کنونی جنبش فتح در گفت وگو با شبکه تلویزیونی المیادین توضیحاتی را درمورد درز اطلاعات مربوط به پرونده مرگ عرفات ارائه کرد.

الطیراوی اعلام کرد: آنچه درخصوص مساله عرفات درز کرده است تنها چند گواهی است و صورتجلسه تحقیقاتی نیست بلکه دستگاه رایانه ای که حاوی تمام اطلاعات مربوط به قضیه ترور ابوعمار(عرفات) است از جمله تحقیقات، پرونده ها و نتایج آزمایشات روسیه هک شده است.

وی تاکید کرد: دستگاه های امنیتی باید درمورد چگونگی درز اطلاعات و هک شدن پرونده های تحقیق در مورد ترور عرفات و قبل از آن درز اطلاعات از دفتر عریقات و همچنین هک شدن وزارت بهداشت و غیره تحقیق کنند.

عضو کمیته مرکزی جنبش فتح گفت: درز برخی اطلاعات باعث شده که زندگی برخی شخصیت ها به خطر بیفتد و این امر می تواند بر امنیت اجتماعی و اوضاع فلسطین تاثیر بگذارد.

وی درخصوص متهم شدنش به افشای این اطلاعات گفت: هدف از این کار تخریب و بدنام کردن من و توهین به رهبری جنبش فتح و رهبری انقلاب فلسطین و توهین به کل تاریخ فلسطین و فعالیت های کمیته مرکزی جنبش فتح است. بعد از ۱۲ سال تحقیق درباره پرونده ترور یاسر عرفات تاکنون برای ما به هیچ وجه ثابت نشده که هیچ یک از رهبران سیاسی با قرار دادن سَم (در غذای عرفات) ارتباطی داشته است.

وی همچنین اخبار منتشر شده درخصوص جدا شدنش از کمیته مرکزی جنبش فتح را تکذیب کرد و گفت: من بر اساس تصمیم شخصی خودم حضور در جلسات کمیته را تعلیق کردم و عضویت من در کمیته مرکزی تعلیق نشده است.

توفیق الطیراوی درخصوص رابطه اش با محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین گفت: او رئیس جنبش فتح است و من به قوانین این جنبش پایبند هستم، روابطم در کمیته مرکزی بسیار خوب است و با هیچ یک از اعضا مشکلی ندارم و اخیرا درپی انتشار برخی فایل های صوتی جعلی درمورد حسین الشیخ اختلافاتی بوجود آمد.

براساس برخی گزارشها، از حسین الشیخ به عنوان بارزترین جانشین محمود عباس یاد می شود.

الطیراوی در پایان گفت: همه اتفاقاتی که اخیرا برای من رخ داد به خاطر این است که در جلسه کمیته مرکزی گفتم که بعد از محمود عباس رئیسی نخواهیم داشت و جنبش فتح آماده برگزاری انتخابات نیست.

الطیراوی خاطرنشان کرد: جنبش فتح چه در داخل و چه در خارج نیازمند رنسانسی فوری و حقیقی است.

رقابت در درون جنبش فتح در ماههای اخیر بر سر جانشینی محمود عباس که وضعیت سلامتی پایداری ندارد، بالا گرفته است و برخی منابع از حسین الشیخ به عنوان جانشین وی یاد می کنند.

برهمین اساس، برخی کارشناسان بعید نمی دانند که درز اطلاعات مربوط به مرگ عرفات بخشی از پازل جدال و درگیری های داخلی در درون جنبش فتح برای متهم کردن رقبا به دست داشتن در مرگ عرفات به منظور کنار زدن آنها و قبضه ریاست آینده تشکیلات خودگردان باشد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha