۱۴۱ صندوق خرد زنان روستایی و عشایری در سیستان و بلوچستان راه‌اندازی شد 

زاهدان- ایرنا- مدیر هماهنگی ترویج سازمان جهادکشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: ۱۴۱ صندوق خرد زنان روستایی و عشایری با هدف توانمندسازی جوامع محلی، ارتقای مهارت‌های فردی و اجتماعی، ایجاد اشتغال و افزایش درآمد خانوار روستایی با بیش‌از چهار هزار عضو در استان راه‌اندازی شده است. 

بهزاد شهرکی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: به منظور ارائه تسهیلات ارزان قیمت در طرح‌های ویژه زنان روستایی، صندوق حمایت از توسعه فعالیت‌های کشاورزی زنان روستایی و عشایری با سرمایه گذاری ۳۲ میلیارد ریال با ۵۶ صندوق اعتبارات خرد و یک‌هزار و ۷۴۷ نفر عضو در منطقه سیستان فعال هست و تا کنون زمینه اشتغال ۳۲۰ نفر را فراهم کرده است. 
وی تصریح کرد: کاشت انواع سبزیجات برگی در فضای باز و گلخانه، فرآوری و تولید انواع عرقیجات، چیپس محصولات باغی میوه‌های گرمسیری و نیمه گرمسیری، ادویه جات محلی و صنایع دستی از جمله فعالیت‌های اعضای صندوق‌های خرد هستند.
مدیر هماهنگی ترویج سازمان جهادکشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: در راستای حمایت از توسعه فعالیت‌های زنان روستایی طرح‌های اشتغالزای پرورش مرغ بومی خزک و طرح پرورش و تکثیر دام سبک با استفاده از کمک‌های بلاعوض دولتی و مشارکت اعضای صندوق‌ها در سالجاری راه‌اندازی شده است.

وی ادامه داد: همچنین برای اولین بار از ظرفیت خیران در بخش خرید دام سبک جهت اعضای صندوق‌های خرد در سیستان و بلوچستان استفاده شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha