۲۵ آبان ۱۴۰۱، ۱۱:۱۶
کد خبرنگار: 1449
کد خبر: 84944499
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کتاب شعر «قلب کوه از سنگ نیست» در ملایر رونمایی شد

همدان- ایرنا- همزمان با سی‌اُمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی، کتاب «قلب کوه از سنگ نیست» نوشته «غلامرضا بکتاش» شاعر کودکان و نوجوانان در کتابخانه عمومی علامه مجلسی ملایر رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر روز چهارشنبه در آئین رونمایی از این کتاب اظهار داشت: اثرگذاری شعر و ادبیات به اندازه‌ای است که می‌توان حتی با یک بیت شعر، ساعت‌ها درباره آن سخن گفت.

حجت الاسلام «طالب ترکاشوند» با اشاره به محجوریت فرهنگ و هنر، فرهنگ را مهمترین مقوله برای رشد و بالندگی هر کشوری دانست و افزود: سه نهاد تربیتی و اثرگذار خانواده، آموزش و نهاد دین باید با ظرفیت‌های بالایی برای توسعه و تقویت فرهنگ در جامعه تلاش کنند.

وی تاکید کرد: نسل گذشته باید به خوبی مفاهیم ارزشی را برای نسل امروز و آینده هدفگذاری و انتقال دهد و این امر مهم با جهاد تبیین و روشنگری به صورت عملی قابل اجرا است.

نویسنده کتاب «قلب کوه از سنگ نیست» نیز گفت: همیشه در کنار کودکان، برای کودکان و دغدغه‌های آنها بودم و برای کودکان و نوجوانان شعر سرودم و از همان کودکی نگاه کنجکاوانه به مسائل به ویژه طبیعت داشتم.

«غلامرضا بکتاش» با تاکید بر اینکه کسی که می‌خواهد کتاب چاپ کند، باید به پختگی برسد، بیان کرد: در حوزه کودک و نوجوان کتاب‌های بازاری و محاوره‌ای زیادی داریم که هیچکدام به بچه‌ها تفکر و اندیشه یاد نمی‌دهند.

کتاب شعر «قلب کوه از سنگ نیست» در ملایر رونمایی شد

وی با اشاره به ذهن خلاق پرسشگر کودکان و نوجوانان، اظهار داشت: همیشه تلاشم بر این بود برای کودکان و نوجوانان حرفی بزنم که بفهمند و شعری بگویم که درباره آن فکر کنند.

شاعر کودکان و نوجوانان ادامه داد: هیچگاه دنبال شعرهای راحت‌ نبودم و به شدت با شعر محاوره‌ای مخالف هستم، چراکه کلمه نباید در شعر شکسته شود و تغییر پیدا کند.

بکتاش با اشاره به نگاه متفاوت هر فردی به جهان و ایدئولوژی، تاکید کرد: اگر فرزندی تربیت می‌کنیم، باید بیداری‌های جهان را به آنها معرفی کنیم و پاسخگوی ذهن پرسشگر آنها باشیم.

وی درباره کتاب شعر «قلب کوه از سنگ نیست» گفت: این کتاب چهل و یکمین کتاب شعر من است که به چاپ می‌رسد و برای گروه سنی «ب» و «ج» و بیشتر حاوی شعرهای توحیدی است که بیشتر به قدردانی از خالق و پروردگار می‌پردازد.

یکی از شاعران کودک و نوجوان استان همدان نیز با اشاره به ویژگی‌های اشعار «غلامرضا بکتاش» و اثرگذاری آن بر مخاطب، افزود: نادیدنی‌ها همیشه در شعر «غلامرضا بکتاش» دیده می‌شود و مخاطب را به اندیشه و فکر و دقت در طبیعت دعوت می‌کند.

کتاب شعر «قلب کوه از سنگ نیست» در ملایر رونمایی شد

«مریم زندی» با بیان اینکه کلمه و اندیشه همواره از ابزارهای دست بکتاش است، ادامه داد: در شعر وی عشق جوهره اصلی است و همواره دغدغه‌های اجتماعی در اشعار او وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه اشعار «غلامرضا بکتاش» به عنوان چهره شناخته شده کشوری، تقلیدی نیست و یک روحیه شاگردپروری و جریان‌سازی دارد، بیان کرد: کتاب «قلب کوه از سنگ نیست» یک مجموعه نیایشی است که همه اشعار آن چهار پاره است و ۱۱ شعر کودک در این کتاب دیده می‌شود.

به گزارش ایرنا؛ «غلامرضا بکتاش» شاعر برجسته کودک و نوجوان کشور سال ۱۳۵۲ در روستای کسب شهرستان ملایر به دنیا آمد و سرودن شعر را از سن ۱۴ سالگی آغاز کرد.

وی چهار دوره داور جشنواره بین‌المللی فجر بوده که همزمان با سی‌اُمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی، چهل و یکمین کتاب او با عنوان «قلب کوه از سنک نیست» رونمایی شد که توسط انتشارات سروش به چاپ رسیده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha