۲۵ آبان ۱۴۰۱، ۱۲:۳۴
کد خبرنگار: 957
کد خبر: 84944741
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آزادسازی ۲۱۰ زندانی جرایم غیرعمد کردستانی در هفته بسیج

سنندج- ایرنا- معاون هماهنگ کننده سپاه بیت المقدس کردستان گفت: همزمان با گرامیداشت هفته بسیج، به همت سپاه و خیرین، ۲۱۰ زندانی جرایم غیرعمد از زندان‌های استان آزاد و به آغوش خانواده‌ بازگردانده می‌شوند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سرهنگ سعید شعبانی روز چهارشنبه در نشست خبری در سنندج اظهار داشت: به مناسبت هفته بسیج در مجموع هزار و ۳۹۲ برنامه در قالب ۷۹ عنوان، در استان کردستان برگزار می‌شود که ۴۳ برنامه آن شاخص خواهد بود.

وی افزود: دیدار بسیجیان با رهبر معظم انقلاب، برگزاری رزمایش ۴۰۰ گروه ۱۳ نفره جهادگران فاطمی ۲، افتتاح منازل محرومان، نواختن زنگ بسیج در مدارس منتخب، برگزاری مراسم چهلم شهید غلامرضا بامدی در دانشگاه آزاد سنندج، همایش طلاب و روحانیون و همایش تجلیل از مادران و بانوان محجبه از جمله این برنامه‌ها است.

معاون هماهنگ کننده سپاه بیت المقدس کردستان، برگزاری جشنواره جهادگران علم و فناوری و تقدیر از نخبگان استان، جراحی رایگان چشم و آبله مروارید در بیمارستان کوثر سنندج توسط جامعه پزشکی بسیج را از دیگر برنامه‌های هفته بسیج عنوان کرد.

سرهنگ شعبانی در ادامه به برنامه‌های بسیج برای سال آینده اشاره کرد و یادآور شد: از اکنون تا روز بسیج سال آینده، هزار پنل خورشیدی با پرداخت وام ۱۲۰ میلیون تومانی به افراد زیر پوشش نهادهای حمایتی واگذار می شود.

وی راه‌اندازی کارگاه‌های اقتصاد مقاومتی و صنایع تبدیلی را از دیگر برنامه‌های بسیج در طول یکسال آینده اعلام کرد و گفت: ۱۸۰ میلیارد تومان سهم مجموعه بسیج سازندگی استان برای ایجاد این کارگاه ها است.

معاون هماهنگ کننده سپاه بیت المقدس کردستان یادآور شد: در طول یکسال اخیرجمعیت بسیج استان به ۳۸۳ هزار و ۶۲۵ نفر رسید که ۱۶۹ هزار و ۴۸۵ بسیج عادی و ۲۱۴ هزار و ۱۴۰ نفر نیز فعال است.
 

آزادسازی ۲۱۰ زندانی جرایم غیرعمد کردستانی در هفته بسیج


سرهنگ شعبانی در ادامه اشاره ای به اقدامات بسیج استان در یکسال اخیر داشت و گفت: ۱۱۶ هزار و ۵۸۵ بسته معیشتی در طول یکسال گذشته بین خانوارهای محروم استان توزیع شد.

اهدای ۱۳۵ سری جهیزیه، ساخت ۱۷ واحد مسکن محرومان، آسفالت ۳۹ کیلومتر راه روستایی، راه اندازی ۷۲ پنل خورشیدی برای خانوارهای محروم، آغاز طرح آبرسانی به ۱۶۹ روستا، اجرای خط انتقال ۱۴۹ کیلومتر آب، تحویل هفت ایستگاه پمپاژ روستایی و اعزام ۱۲۴ نفر روز پزشک و پیراپزشک در قالب گروه های جهادی به مناطق محروم و اجرای ۳۳ طرح قرارگاه پیشرفت و آبادانی با چهار میلیارد و ۲۶۰ میلیون تومان از جمله اقداماتی بود که وی به آن اشاره کرد.

معاون هماهنگ کننده سپاه بیت المقدس کردستان در بخش دیگری از سخنانش، تفکر بسیجی را عامل عبور از شرایط سخت در کشور دانست و افزود: اگر در خارج از کشور با بسیج مخالفت و لجن پراکنی کرده و عده ای هم در داخل کشور با آنان همراهی می کنند، دلیلش قدرت تفکر بسیجی و پیشرفت های کشورمان است.

سرهنگ شعبانی تاکید کرد: باید جوانان را با ایران قوی آشنا کرده و عملکرد دولت و نظام اسلامی را با رژیم گذشته و کشورهای همسایه مقایسه کنیم.

وی ادامه داد: بیشترین دشمنی دشمنان طی ۲ ماه اخیر با بسیج بوده و بسیجیان با مظلومیت در اغتشاشات شهید، مجروح و جانباز می شوند.

از ۲۹ آبان تا ۵ آذر، در تقویم رسمی جمهوری اسلامی ایران، هفته بسیج نام گذاری شده است. شعار این هفته، "بسیج خدمتگزار ملت ایران" است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha