۲۵ آبان ۱۴۰۱، ۱۵:۲۹
کد خبرنگار: 1455
کد خبر: 84945054
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بسیج مصداق بارز مردم سالاری دینی است

خرم‌آباد - ایرنا - جانشین فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان گفت: بسیج مصداق بارز مردم سالاری دینی است که تمام اقشار جامعه به ویژه جوانان در قالب این نیروی مردمی برای ملت نقش آفرینی می‌کنند.

به گزارش ایرنا سرهنگ مجید سوری روز چهارشنبه در نشست با خبرنگاران بیان کرد:  هدف بسیج خدمتگزاری به مردم است و هفته بسیج امسال با شعار" بسیج خدمتگزار ملت" از ۲۹ آبان ماه آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه بسیج بعنوان ظرفیت عظیمی که درسراسر کشور راه‌اندازی شده  است، موجب برکت‌های از جهت خدمات دهی به مردم در عرصه‌های محرومیت زدایی، فرهنگی و اجتماعی شده است، اظهار داشت: درحوزه محرومیت‌زدایی احداث کانال‌های آب بر کشاورزی، ساخت منازل مسکونی محرومان و مددجویان کمیته امداد، آبرسانی به بیش از ۳۰۰ روستا، خدمات‌رسانی عمرانی در حاشیه شهرها، حضور موثر بسیج در حوزه جهاد تبیین، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از جمله اقدامات بسیج دراستان لرستان است.

وی با اشاره به برنامه‌های هفته بسیج در لرستان اظهار داشت: در این راستا رزمایش کمک‌های مومنانه در هفته بسیج در سراسر استان برگزار خواهد شد که افتتاح پروژه‌های عمرانی و محرومیت زدایی در استان یکی دیگر از برنامه‌های مدنظر است.

جانشین فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان ادامه داد: رزمایش جهادگران فاطمی و اعزام گروههای جهادی به مناطق محروم، افتتاح اردوی راهیان نور در سه شهرستان خرم آباد، الیگودرز و بروجرد، اردوی راهیان پیشرفت ویژه اقشار مختلف از دیگر برنامه‌های هفته بسیج در لرستان خواهد بود.

سرهنگ سوری همچنین برگزاری جشنواره اقتصاد مقاومتی و فرصت‌های شغلی در مرکز استان را یکی دیگر از این برنامه برشمرد و افزود: برگزاری جشنواره‌های مختلف علمی، فرهنگی و ورزشی در راستای ایجاد نشاط و شادابی در جامعه، جشنواره تولید محتوای دیجیتال، نشست‌های بصیرتی، یادواره‌های شهدا، تجلیل از نخبگان بسیجی و کاسبان امین و همچنین همایش پیاده روی خانوادگی در هفته بسیج را در استان خواهیم داشت.

وی ادامه داد: در هفته بسیج امسال رزمایش جهادگران فاطمی، اعزام گروه‌های جهادی به مناطق محروم، اردوهای راهیان نور درسه شهرستان خرم آباد، بروجرد و الیگودرز، اردوهای راهیان پیشرفت در راستای آشنایی جوانان، نوجوانان و نخبگان با دستاوردهای انقلاب اسلامی مهمترین برنامه های هفته بسیج در لرستان است.

جانشین فرمانده سپاه لرستان بیان کرد: جشنواره جهادگران علم و فناوری، جشنواره اقتصاد مقاومتی و فرصت های شغلی، جشنوار های متعدد فرهنگی و ورزشی از دیگر برنامه های هفته بسیج در استان لرستان است.

 سوری با اشاره به برگزاری رزمایش اقتدار بسیجیان افزود: رزمایش اقتدار بسیجیان در پنجم آذر ماه با حضور بسیجیان استان و همچنین همایش سران ایلات و طوایف استان و همچنین  تجلیل از نخبگان بسیجی را در هفته بسیج در دستور کار داریم.

جانشین فرمانده سپاه لرستان عنوان کرد: افتتاح پروژه‌های عمرانی  محرومیت زدایی کانال آب بر به طول ۲۰ کیلومتر و با اعتباری بالغ بر هفت میلیارد تومان ، ۲۰ باب منزل مددجو، معابر پلکانی منطقه علی آباد و بازسازی معابر محله اسدآبادی  در هفته بسیج افتتاح می‌شود.

وی بیان کرد: در راستای تامین انرژی  ۴۰۰ پنل  خورشیدی با اعتباری بالغ بر ۴۸ میلیارد تومان در استان در هفته بسیج  امسال افتتاح می‌شود.

وی افزود: از ابتدای رزمایش مومنانه تاکنون ۵۶۱ هزار و ۹۷۸ بسته معیشتی و ۱۰ هزار کارت هدیه بین نیازمندان استان توزیع شده است.

وی ادامه داد: همچنین تاکنون ۳۳۷ منزل مسکونی برای نیازمندان استان احداث شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha