۲۵ آبان ۱۴۰۱، ۱۶:۱۰
کد خبر: 84945074
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

عاملان ایجاد درگیری در شهرستان ری دستگیر شدند

۲۵ آبان ۱۴۰۱، ۱۶:۱۰
کد خبر: 84945074
عاملان ایجاد درگیری در شهرستان ری دستگیر شدند

شهرری- ایرنا- شناسایی عاملان ایجاد رعب و وحشت در قیامدشت، به دام افتادن ۳ موبایل قاپ و دستگیری ۲ سارق لوازم خودرو و دینام های صنعتی از مهمترین اخبار امروز/چهارشنبه/ پلیس ری است.

به گزارش ایرنا، فرمانده انتظامی شهرستان ری از دستگیری سه موبایل قاپ حرفه ای و سابقه دار درحین سرقت و کشف ۵۰ پرونده سرقت در محدوده دولت آباد، خبر داد.

سرهنگ دوستعلی جلیلیان روز چهارشنبه بیان داشت: به دنبال افزایش موبایل قاپی در محدوده دولت آباد رسیدگی به موضوع و دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار تیم عملیات کلانتری ۱۶۷ دولت آباد قرار گرفت و گشت زنی های هدفمند افزایش یافت.

وی گفت: در پی گشت زنی های هدفمند درساعات پیک جرائم در نقاط جرم خیز، ماموران به راکب و ۲ ترک نشین یک دستگاه موتورسیکلت مشکوک می شوند.

فرمانده انتظامی شهرستان ری افزود: با تحت نظر قرار دادن موتورسواران، ماموران هر سه متهم را هنگام موبایل قاپی از شهروندی مشاهده کردند و در حالیکه قصد داشتند با سرعت متواری شوند در یک تعقیب و گریز متهمان زمین گیر و دستگیر شدند.  

این مقام انتظامی تصریح کرد: در بررسی اولیه از متهمان یک قبضه سلاح سرد(چاقو) و یک عدد افشانه اشک آور کشف و متهمان به ده ها  فقره سرقت با همکاری یکدیگر اعتراف کردند.

جلیلیان خاطر نشان کرد: تا کنون ۵۰ شاکی به کلانتری مراجعه و سارقان را شناسایی کرده اند که پس از اخذ شکایت از شاکیان، تشکیل پرونده و پایان تحقیقات متهمان تحویل مرجع قضائی شدند.  

دستگیری سارق دینام های صنعتی در کهریزک 

فرمانده انتظامی شهرستان ری همچنین از دستگیری سارق دینام های صنعتی محدوده کهریزک با اعتراف به ۱۰ فقره سرقت، خبرداد.  

سرهنگ جلیلیان در این باره گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت دینام های صنعتی در محدوده کهریزک، شناسایی و دستگیری عامل یا عاملان در دستور کار کلانتری آن محله قرار گرفت.

به گفته فرمانده انتظامی شهرستان ری، در ساعت ۳۰ دقیقه بامداد امروز ماموران تیم عملیاتی کلانتری ۱۷۰ کهریزک در حال گشت زنی در محدوده خیابان مطهری فردی را در حال تردد با یک گونی سفید مشاهده کردند که وی به محض مشاهده پلیس گونی را رها کرده و به صورت پیاده از صحنه متواری می شود.

این مقام انتظامی افزود: وی پس از طی مسافتی متوقف و دستگیر شد که پس از بررسی، از گونی رها شده ۳ دینام صنعتی کشف و به همراه متهم برای بررسی بیشتر به کلانتری منتقل شد.

جلیلیان بیان داشت: در تحقیقات انجام شده، متهم حرفه ای و سابقه دار که به تازگی از زندان آزاد شده بود با وجود مستندات و مدارک لازم در پرونده چاره ای به جز اقرار نداشت، ناچار به جرم خود و ۱۰ فقره سرقت انواع دینام ها اعتراف کرد.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون ۵ مالباخته شناسایی و به کلانتری دعوت شدند و متهم پس از پایان تحقیقات و تکمیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

دستگیری سارق لوازم خودروهای سنگین 

فرمانده انتظامی شهرستان ری  در خبری دیگر دستگیری سارق حرفه ای و سابقه دار لوازم خودرو های سنگین در محدوده قیامدشت را اعلام کرد.

جلیلیان در این باره گفت: به دنبال وقوع چندین فقره سرقت لوازم و محتویات از خودروهای سنگین در محدوده قیامدشت، شناسایی و دستگیری متهم در دستور کار تیم عملیاتی کلانتری۱۷۴ قیامدشت قرار گرفت.

وی افزود: تیم عملیات کلانتری قیامدشت پس از بررسی تخصصی سرقت ها با پوشش نقاط آلوده و جرم خیز در ساعات پیک جرائم موفق شدند، سارق را در حالیکه قصد سرقت از یک کامیون را داشت دستگیر کنند و در بازرسی از وی، ادوات سرقت از خودرو، سه عدد باطری سرقتی خودروهای سنگین به ارزش حدودی ۵۰۰ میلیون ریال نیز کشف شد.

جلیلیان با اشاره به اینکه متهم دارای سوابق متعدد سرقت بود، اعلام داشت: در تحقیقات انجام شده متهم ضمن اقرار به جرم خود به چندین فقره سرقت دیگر در آن محدوده نیز اعتراف کرد.

فرمانده انتظامی شهرستان ری گفت: پس از تحقیقات و تشکیل پرونده، متهم تحویل مرجع قضائی شد.

دستگیری عاملان ایجاد رعب و وحشت و درگیری در ری

همچنین سروان طرهانی سرپرست کلانتری ۱۷۴ قیامدشت ری گفت: در پی وقوع یک فقره درگیری دسته جمعی و ایجاد رعب و وحشت، قدرت نمایی و عربده کشی در محدوده قیامدشت، موضوع به صورت ویژه در دستور کار تیم  عملیاتی این یگان قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: با انجام اقدامات فنی و تخصصی محل اختفاء متهمان شناسایی و پس از انجام هماهنگی های لازم متهمان در یک عملیات ضربتی دستگیر شدند.

طرهانی یادآور شد: متهمان بعد از پایان تحقیقات و تکمیل پرونده تحویل مراجع قضایی شدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha