سپاه هرمزگان با ۷۳۵ برنامه به استقبال هفته بسیج می‌رود

بندرعباس - ایرنا - فرمانده سپاه امام سجاد(ع) استان هرمزگان گفت: امسال ۷۳۵ عنوان برنامه مختلف به مناسبت گرامیداشت هفته بسیج با شعار «بسیج خدمتگزارِ ملت ایران» توسط رده‌های مختلف بسیج در سراسر استان اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سردار اباذر سالاری روز چهارشنبه در نشست خبری تشریح برنامه‌های هفته بسیج افزود: برنامه‌های هفته بسیج از ۲۹ آبان‌ماه جاری تا پنجم آذرماه در عرصه‌های مختلف محرومیت زدایی، خدمت رسانی، اشتغالزایی، عمرانی، فرهنگی و حوزه‌های مختلف در استان هرمزگان تدارک دیده شده است.


وی بیان داشت: در هفته بسیج بیش از یکهزار و ۲۰۰ گروه جهادی بسیج سازندگی به مناطق محروم و دوره افتاده هرمزگان اعزام می‌شوند و به خدمت رسانی در عرصه‌های مختلف همچون احداث منزل محرومان و مددجویان، آبرسانی به روستاها و اجرای طرح‌های راه‌سازی می‌پردازند.


فرمانده سپاه امام سجاد (ع) هرمزگان اظهار داشت: همچنین در پنجم آذرماه امسال همزمان با سالروز تشکیل بسیج، تجمع سراسری بسیجیان با حضور ۱۰ هزار نفری قشرهای بسیجی در سطح استان برگزار می‌شود که این نشانه مظهر مقاومت و اقتدار ملی ما است.


دشمنان از ایران قوی می‌ترسند

فرمانده سپاه امام سجاد (ع) هرمزگان با اشاره به اغتشاشات و حوادث اخیر در کشورمان تصریح کرد: دشمن برای انتقام از مردم حوادثی مانند شاهچراغ را به بارآورد که در واقع با این شیطنت‌ها بدنبال تجزیه کشورمان بوده اما در واقع این‌ها از ایران قوی می‌ترسند.


سردار سالاری گفت: بسیج میدان‌دار عرصه‌های سخت و شاه کلید حرکت این نظام و انقلاب است و این افتخار را دارد که برای امنیت و آرامش مردم کشورمان تا پای جان بایستد و امیدواریم با وحدت و انسجام بیشتر بتوانیم مشت آهنینی در مقابل توطئه‌های دشمنان باشیم.


وی باتوجه به اینکه هیچ بُن‌بستی برای این شجره طیبه و اثرگذار در جامعه وجود ندارد، یادآور شد: بسیج بعد از دوران دفاع مقدس تبدیل به یک مجموعه تخصصی خدمتگذار در جامعه شد و امروز ۲۲ قشر تخصصی در بسیج ساماندهی شده است که همواره منشا خیر و برکت برای کشورمان هستند.


افتتاح ۱۰۰ منزل مسکونی محرومان کمیته امداد هرمزگان در هفته بسیج


معاون هماهنگ کننده سپاه امام سجاد (ع) هرمزگان نیز در این نشست به تشریح برنامه‌های عمرانی هفته بسیج  پرداخت و گفت: در این هفته ۱۰۰ منزل محرومان کمیته امداد به ارزش ۲۵۰ میلیارد ریال، طرح‌های آبرسانی به روستاها با اعتبار ۶۰ میلیارد ریال، خانه‌های سلامت به ارزش ۱۷ میلیارد ریال، طرح‌های برق رسانی به ۶ روستا، زمین چمن مصنوعی و ۳۰ واحد منازل برای سیل زدگان در لیردف جاسک و ۵۶۰ صندوق قرض الحسنه بسیجیان افتتاح می‌شود.

سرهنگ حسن صنعتکاران افزود: همچنین برنامه‌های شاخص فرهنگی، هنری و ورزشی از جمله رزمایش جهادگران فاطمی، مسابقه‌های قرآنی، فرهنگی، هنری و ورزشی، همایش بزرگ پیاده روی خانواده، میثاق با شهدا و عطرافشانی قبور مطهر شهدا، همایش بزرگ مادران فاطمی، توزیع اقلام و نوشت‌افزار بین دانش آموزان نیازمند، ویزیت رایگان بیماران توسط گروه‌های جهادی بسیج جامعه پزشکی، کوه‌پیمایی بسیجیان، توزیع بسته‌های معیشتی بین نیازمندان، کاروان اردوی بازدید رسانه‌ها در زمینه طرح‌های محرومیت زدایی و پیشرفت و آبادانی، یادواره به رنگ هنر، همایش نغمه سرایان اهل سنت و همایش بانوان آفتاب برگزار می‌شود.