پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی در چهارمحال و بختیاری در دولت سیزدهم ۴ برابر شد

شهرکرد- ایرنا- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری از پرداخت ۱۰۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان تسهیلات مشاغل خانگی در استان طی سالجاری خبر داد و گفت: این میزان اعتبار در مقایسه با سال گذشته از رشد چهار برابری برخوردار شده است.

محسن مولوی روز چهارشنبه در نشست با خبرنگاران به مناسبت هفته کارآفرینی اظهار داشت: در حالیکه از سال ۸۹ تا پایان سال ۹۹ در مجموع ۱۱۹ میلیارد تومان تسهیلات مشاغل خانگی در استان پرداخت شده بود اما از زمان استقرار دولت سیزدهم تاکنون ۱۱۶ میلیارد تومان تسهیلات در این بخش پرداخت شده است که نشان دهنده رشد قابل توجهی است.

وی خاطرنشان کرد: در همین راستا طی سالجاری به سه هزار متقاضی تسهیلات مشاغل خانگی پرداخت شده که ۹۵ درصد این متقاضیان بانوان هستند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری همچنین از پرداخت یک هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات تبصره ۱۸ طی سال گذشته در استان خبر داد و گفت: هنوز تسهیلات تبصره ۱۸ برای سالجاری ابلاغ نشده است.

مولوی سهمیه استان از محل تسهیلات تبصره ۱۶ را یک هزار و ۶۱۵ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: این تسهیلات به استان ابلاغ شده است و منتظر هستیم تا از سوی بانک مرکزی اعلام پرداخت انجام گیرد.

وی خاطرنشان کرد: در سالجاری همچنین پنج هزار و ۷۱۵ طرح به مبلغ ۶۸۶ میلیارد تومان از محل تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری به بانک‌های عامل معرفی شده است که تاکنون به پنج هزار و ۶۰۲ طرح مبلغ ۴۶۵ میلیارد تومان پرداخت شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری، اعطای تسهیلات اشتغالزایی را از راهکارهای حمایت از کارآفرینی اعلام کرد و گفت: کارآفرین به کسی گفته می‌شود که کالایی را بر اساس خلاقیت خود تولید کند از همین رو تسهیلاتی اشتغالزایی می‌تواند در حمایت از این افراد موثر واقع شود.

مولوی تاکید کرد: فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در اولویت اعطای تسهیلات اشتغالزایی قرار دارند به ویژه افرادی که طرح‌های دانش‌بنیان ارائه دهند.

وی اعطای تسهیلات به هریک از بخش‌های خدمات، صنعت و کشاورزی را متناسب با زیست‌بوم استان عنوان کرد و گفت: اگر به زیست‌بوم استان توجهی نشود توسعه پایدار حاصل نمی‌شود.

به گزارش ایرنا، افزایش اعطای تسهیلات اشتغالزایی در دولت سیزدهم سبب شده تا نرخ بیکاری چهارمحال و بختیاری بیش از چهار درصد کاهش پیدا کند و در حالی‌ که این استان در دولت قبل در رتبه‌های اول و دوم نرخ بیکاری بین دیگر استان‌های کشور قرار داشت اما با کاهش نرخ بیکاری در دولت سیزدهم در ردیف ۱۴ جای گرفته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha