۲۹ آبان ۱۴۰۱، ۱۵:۰۴
کد خبرنگار: 897
کد خبر: 84945459
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

برگزیدگان جشنواره استانی تئاتر فجر در چهارمحال و بختیاری معرفی شدند

شهرکرد-ایرنا- سی و چهارمین جشنواره تئانر استانی فجر در چهارمحال و بختیاری با معرفی برگزیدگان از سوی هیات داوران در تماشاخانه مهر شهرکرد پایان یافت.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، در آیین اختتامیه تئاتر استانی چهارمحال و بختیاری نمایش‌های «خاکستری» به کارگردانی پریا امینی و «کپسول» به کارگردانی مهرنوش عباس‌نژاد به دبیرخانه جشنواره فجر معرفی شدند.

در بخش پوستر و بروشور،هیات داوران لوح تقدیر و جایزه نقدی این بخش را به پوریا لندی برای نمایش «فرمالیته» و طراحی نور به آرش خسرو پور برای نمایش «قطعه‌ای از قلب آسمان» اهدا شد، و در بخش طراحی لباس هیات داوران لوح تقدیر و جایزه نقدی به صورت مشترک به صدیقه نجفی طراح لباس نمایش‌های «مثل آب برای شکلات» (گروهی) و «کپسول» اهدا کرد.

در بخش موسیقی هیات داوران نمایش «شوگار کوهستان»، عاطفه امیرخانی، طراحی صحنه سه نمایش طراح نمایش «فرمالیته»،فرزاد فخریان، طراح نمایش «خاکستری» عاطفه خدری و نمایش «مثل آب برای شکلات» رضا مرادیان حایز دریافت جایزه دانست.

در بخش بازیگری خانم‌ها ،لوح تقدیر و جایزه نقدی از فرشته قادری برای بازی در نمایش «مثل آب برای شکلات» و رتبه سوم این بخش به صورت مشترک به مهسا رفیعی برای نمایش «شوگار کوهستان» و ستاره قاسمی برای نمایش «مثل آب برای شکلات» و مهلا رضایی برای نمایش «قطعه ای ازقلب آسمان»، رتبه دوم به صورت مشترک به مهرنوش عباس‌نژاد برای بازی در نمایش های «فرمالیته» و «کپسول» و پریا امینی برای نمایش خاکستری و جایزه این بخش به فاطمه امینی برای نمایش «خاکستری» اهدا شد.

در پایان، هیات داوران در بخش بازیگری خانمها از دوبازیگر نوجوان مارال بنی مهدی برای نمایش «کپسول» و آویسا کارپرداز برای نمایش «قطعه ای از قلب آسمان» با اهدائ لوح تقدیر و جایزه نقدی تقدیر کردند.

در بخش بازیگری مرد نیز هیات داوران از امین جعفری برای نمایش «قطعه‌ای از قلب آسمان» و علی‌رضا امینی برای نمایش «شوگار کوهستان» تقدیر کرد و رتبه سوم به مصطفی رئیسی برای نمایش «کپسول» و عرفان ربیعی برای نمایش «خاکستری»،رتبه دوم به سعادت الله باقری برای نمایش «قطعه‌ای از قلب آسمان» و سعید شیرزاد برای ۲ نمایش «فرمالیته» و«کپسول» و رتبه اول مهدی جعفری فارسانی برای بازیگر در نمایش «مثل آب برای شکلات» اهدا شد.

در نمایشنامه‌نویسی هیات داوران با سپاس از ابراهیم پشت‌کوهی برای نویسندگی نمایش «مثل آب برای شکلات» رتبه سوم را به نویسندگان نمایشنامه «قطعه ای از قلب آسمان»، مجید غلامعلی نژاد و کیومرث قنبری آذر، رتبه دوم را برای نمایش «کپسول» به سعید شیرزاد و رتبه اول را به پریا امینی برای نمایش «خاکستری» اهدا کرد.

هیات داوران در بخش کارگردانی جایزه رتبه سوم را به مهدی جعفری برای «نمایش آب برای شکلات»، رتبه دوم را به مهرنوش عباس‌نژاد برای نمایش «کپسول» و رتبه اول را به پریا امینی برای نمایش «خاکستری» اختصاص داد.

به گزارش ایرنا، در جشنواره سی و چهارم تئاتر استان ۶ گروه از شهرستانهای مختلف استان به مدت چهار روز با هم رقابت داشتند.

تئاتر سابقه ۶۰ ساله در این استان دارد و اکنون ۱۷ گروه نمایشی در استان ثبت شده است و هنر تئاتر چهارمحال و بختیاری دارای ۶۰۰ هنرمند است که برخی از این گروه ها در سالهای اخیر موفق به کسب رتبه های ملی در جشنواره فجر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha