مدیریت بحران خراسان شمالی به حالت آماده‌باش درآمد

بجنورد-ایرنا- سرپرست دفتر مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی گفت: اداره کل هواشناسی، دستگاه‌های خدمات‌رسان و اعضای مدیریت بحران استان با اعلام هشدار سطح نارنجی در این خطه از کشور به حالت آماده‌باش درآمدند.

مرتضی رجایی روز پنجشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: دستگاه های خدمات رسان از جمله پلیس راه، راهداری، هلال احمر و اورژانس برای امداد رسانی و خدمات رسانی در حادثه های احتمالی در آماده باش قرار دارند. 

رنگ نارنجی نشانگر احتمال بالای تاثیرات منفی ناشی از هوای مخرب است که برنامه زندگی را مختل کند به این معنا که احتمال تأخیر در سفرهای زمینی و هوایی، بسته شدن راه‌ها، قطع برق و خطر احتمالی برای جان و مال مردم وجود دارد. 

 ۸۰ نقطه حادثه خیز سیلابی در استان وجود دارد و بر این اساس گروه های از دستگاه های مختلف خدمات رسان برای امداد در حادثه احتمالی آماده هستند.

تشدید فعالیت سامانه بارشی از امشب در استان 

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خراسان شمالی هم در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: با فعالیت سامانه جدید بارشی در استان، روزهای آخر هفته بارانی و سرد می شود که سرمای هوا تا روز شنبه تداوم دارد. 

مهدی کمالی اظهار داشت: فعالیت این سامانه بارشی جدید، وزش باد، گاهی باد لحظه ای شدید، بارش باران همراه با مه خواهد شد.

وی افزود: در پاره ای نقاط رگبار باران و رعد و برق و در ارتفاعات احتمال بارش برف و مه پیش بینی شده است.

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خراسان شمالی ادامه داد: این سامانه بارشی مناطق مختلف استان را دربر می‌گیرد و به ویژه در روز جمعه در نیمه شرقی استان یعنی در شهرستان های اسفراین، فاروج، شیروان، شمال بجنورد، شمال گرمه و جاجرم و بخش هایی از راز و جرگلان و  مانه وسملقان را تحت تاثیر قرار می دهد. 

وی گفت: با توجه به رگباری بودن بارش ها، آبگرفتگی معابر، بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه ها و مسیل‌ها محتمل است. 

کمالی خاطرنشان کرد: با خروج سامانه بارشی از استان در صبح روز جمعه، دمای هوای مناطق مختلف به طور محسوس کاهش می یابد. 

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: مردم استان از روز جمعه تا صبح شنبه هفته آتی کاهش دمای هوا به میزان چهار تا ۶  درجه سانتیگراد را تجربه می کنند.

خراسان شمالی با یک میلیون نفر جمعیت در شمال شرق کشور واقع است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha