استاندار آذربایجان‌غربی: ۷۴۰ میلیارد ریال برای بازسازی مناطق زلزله زده خوی تخصیص یافت

ارومیه - ایرنا - استاندار آذربایجان غربی با اشاره به برنامه ریزی صورت گرفته برای نوسازی و بازسازی واحدهای آسیب دیده از زلزله خوی در حداقل زمان ممکن و همراهی ویژه دولت سیزدهم در این خصوص گفت: ۷۴۰ میلیارد ریال برای بازسازی مناطق مسکونی خوی به بنیاد مسکن تخصیص یافت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدصادق معتمدیان چهارشنبه شب در حاشیه بازدید از روستای مرتضی قلی کندی خوی (کانون زمین لرزه ۵.۴ ریشتری ۱۳ مهر) در گفت وگو با خبرنگاران افزود: با توجه به دستور رییس جمهور، دولت سیزدهم در کمتر از یک هفته مصوب کرد برای چهار هزار و ۲۰۰ واحد آسیب دیده کمک بلاعوض و تسهیلات پرداخت شود.

وی اضافه کرد: همچنین مقرر شد تا برای یک‌ هزار و ۱۰۰ واحد که نیاز به تخریب و بازسازی داشتند، ۵۰۰ میلیون ریال کمک بلاعوض اختصاص یافته و برای واحدهای شهری ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال و واحدهای روستایی ۲ میلیارد ریال وام با باز پرداخت بلند مدت پرداخت شود.

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به برنامه ریزی در راستای استفاده از همه ظرفیت‌های استان برای آواربرداری سریع و بدون فوت وقت در این مناطق، ادامه داد: بیش از ۹۵ درصد واحدهای آسیب دیده در منطقه زلزله زده آواربرداری شده و علاوه بر صدور پروانه ساختمانی برای همه این واحدها، مرحله فنداسیون ۲۰۰ واحد هم به پایان رسیده است.

معتمدیان با بیان اینکه علاوه بر آن، اسکلت فلزی ۱۰۰ واحد نیز انجام شده و عملیات دیوارچینی و سقف هم در حال آغاز است،  گفت: با توجه به پای کار بودن همه نهادهای مسوول به ویژه بنیاد مسکن، پیشرفت کار مناسب بوده و همکاری مردم و روستاییان در گار بازسازی هم بسیار خوب بوده است.

وی اظهار کرد: علاوه بر نوسازی واحدهای مسکونی، تعمیر و بازسازی ۵۲۳ واحد دامی را نیز در دستور کار داریم که بخش قابل توجهی از این واحدها با کمک جهاد کشاورزی و بسیج سازندگی در حال احداث است.

به گزارش ایرنا، زمین لرزه ۵.۴ ریشتری روز ۱۳ مهر امسال در بخش مرکزی شهرستان خوی، موجب تخریب حدود ۱۱۰۰ واحد مسکونی و بروز خسارت در چهار هزار واحد مسکونی دیگر در شهر خوی، هر دیزج دیز و ده‌ها روستای اطراف شد.

این زمین لرزه هرچند تلفات جانی نداشت ولی خسارت‌های زیادی را به بخش مرکزی خوی وارد کرد و البته با تلاش نهادهای مرتبط، روند ساخت و ساز در این مناطق به سرعت آغاز شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha