۲۷ آبان ۱۴۰۱، ۸:۰۱
کد خبرنگار: 1224
کد خبر: 84945597
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۳۵ طرح گردشگری خراسان‌شمالی برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی شد

بجنورد- ایرنا- معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی گفت: ۳۵ طرح گردشگری استان برای دریافت پنج هزار میلیارد ریال اعتبارات سفر رییس جمهور به بانک معرفی شد.

ابوالفضل اسماعیلی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: ۱۰ هزار میلیارد ریال از محل اعتبارات سفر رییس جمهور برای توسعه زیرساخت‌های حوزه گردشگری استان ابلاغ شد و بخشی از این اعتبارات به طرح‌های گردشگری اختصاص می یابد.

وی تصریح کرد: ۳۵ متقاضی حوزه گردشگری و سرمایه‌گذاری برای دریافت این تسهیلات به بانک ها معرفی و ۲ طرح به مبلغ ۲۰۰ میلیارد ریال موفق به اخذ تسهیلات شدند که طرح های اجرایی آنها ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

معاون گردشگری اداره کل میراث خراسان شمالی ادامه داد: تسهیلات مورد نظر با کارمزد ۱۸ درصد و بازپرداخت ۶ ساله است.

وی عنوان کرد: طرح های درخواستی متقاضیان در این حوزه شامل مجتمع گردشگری، هتل، متل، اقامتگاه بوم گردی، اردوگاه گردشگری و گردشگری سلامت است که باید مجوز لازم را داشته باشند.

اسماعیلی با توجه به اهمیت حوزه گردشگری و ظرفیت این استان گفت: امسال ۱۴۲ میلیارد و ۹۴۳ میلیون ریال از محل منابع استانی و ۲۰ میلیارد و ۵۰ میلیون ریال از محل اعتبارات ملی برای گردشگری این استان مصوب شده است که برای زیرساخت های آب، برق، گاز، راهسازی و تاسیسات گردشگری هزینه خواهد شد.  

خراسان شمالی با جمعیت یک میلیون نفر دارای  ۱۱۵ جاذبه گردشگری، ۲۴ منطقه نمونه ملی و استانی و هشت روستای هدف گردشگری مقصدی بکر برای طبیعت دوستان و علاقه‌مندان به فرهنگ و آیین‌های اقوام مختلف است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha