۲۶ آبان ۱۴۰۱، ۱۰:۵۶
کد خبرنگار: 1050
کد خبر: 84945685
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اجرای ۵۷ برنامه ویژه اعتیاد و آسیب های اجتماعی در مدارس البرز

کرج - ایرنا- رییس اداره امورتربیتی، مشاوره و مراقبت دربرابرآسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش البرز اعلام کرد: ۵۷ برنامه ویژه هشتمین دوره هفته مبارزه با اعتیاد و آسیب های اجتماعی در مدارس این استان اجرایی شد.

فرهاد منظوری روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهارداشت: این برنامه ها با هدف گسترش نهضت فرهنگ پیشگیری از اعتیاد و آسیب های آن ، اجتماعی سازی مبارزه با مواد مخدر و ارتقای آگاهی خانواده ها و دانش آموزان با رفتارهای پرخطر و خودمراقبتی در مدارس عملیاتی شده است.
وی با اشاره به برنامه های متنوع ویژه هفته مبارزه با اعتیاد و آسیب های اجتماعی با مشارکت جویی از توانمندی سازمان های مردم نهاد و کارشناسان فعال در این حوزه خاطرنشان کرد: برای آشنایی بیشتر دانش آموزان و اولیا با آسیب های اجتماعی اعتیاد در خانه و اجتماع در مدارس البرز برنامه های متنوعی در حال اجرا است.
رییس اداره امورتربیتی، مشاوره و مراقبت دربرابرآسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش البرز بیان داشت: بنابر ضرورت حضور موثرآموزش و پرورش در عرصه‌های اجتماعی و فرهنگی برای مصون‌سازی و کاهش آسیب‌های اجتماعی بر اساس سند تحول بنیادین این برنامه ها با رویکرد آگاهی بخشی ، تربیتی و مهارتی سازماندهی شد.
منظوری پویش مراقب خودت باش، تهیه میثاق نامه پیشگیری از اعتیاد، نواختن زنگ هفته مبارزه با اعتیاد و آسیب های اجتماعی، طراحی و تولید محتواهای الکترونیکی، برگزاری ایستگاه نشاط اجتماعی و مشاوره ، اجرای تئاتر و تشکیل نشست کمیته بهداشت روان و پیشگیری از آسیب های اجتماعی را از جمله برنامه های هفته مبارزه با اعتیاد و آسیب های اجتماعی در فضای مدارس و بستر شبکه شاد ذکر کرد.
وی ادامه داد: برگزاری اردو، وبینار، بازدید از فعالیت های حوزه مبارزه با مواد مخدر، رونمایی از دستاوردها ومحصولات در حوزه پیشگیری از آسیب ها ورفتارهای پرخطر وترویج زندگی سالم ومبارزه با مواد مخدر،غبار روبی گلزار شهداء ودیدار با خانواده شهداء مبارزه با مواد مخدر، اکران فیلم های آموزشی مرتبط با مبارزه با مواد مخدر، ارائه خدمات روانشناسی و مشاوره ای رایگان و آموزش های ارتقایی یاریگران زندگی، نماد، سبک زندگی و تاب آوری برای دانش آموزان در معرض خطراز برنامه های دیگرمدارس البرز را تشکیل می دهد.
رییس اداره امورتربیتی، مشاوره و مراقبت دربرابرآسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش استان البرزیادآورشد: سخنرانی مدیران آموزش و پرورش درباره پیشگیری از آسیب های اجتماعی درنماز جمعه، معرفی مراکز وکمپ های ترک اعتیاد به والدین دانش آموزانی که گرفتار اعتیاد هستند و برگزاری کارگاه های آموزشی توسط پلیس مواد مخدر را از دیگر برنامه های هفته مبارزه با اعتیاد و آسیب ها برشمرد.
منظوری افزود: نیروی انتظامی تشکیل نمایشگاه سیار پیشگیری از اعتیاد با همکاری وآسیب های اجتماعی، برگزاری مسابقات ورزشی و فرهنگی و هنری، بارگذاری عکس نوشته های حاوی پیامهای پیشگیرانه در کانالها، تولید و رونمایی از سرود یاریگران زندگی، حمایت از اجرای برنامه های ابتکاری کانونهای یاریگران زندگی در زمینه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و برگزاری جلسه توجیهی مدیران مدارس و تشریح برنامه های حوزه پیشگیری در سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ از دیگر برنامه مدارس استان البرز است.
وی گفت: طراحی و ارسال پوستر هفته مبارزه با اعتیاد، نصب بنر و پلاکادر به مناسبت هشتمین دوره‌ی هفته مبارزه با اعتیاد و آسیب های اجتماعی در مدارس، نصب روز شمار هفته مبارزه و پیامهای پیشگیرانه درمدارس، درج شعار هفته مبارزه با اعتیاد در سر برگ نامه های اداری و نواختن زنگ هفته مبارزه با اعتیاد و آسیب های اجتماعی درمدارس استان البرز هم در برنامه های این هفته گنجانده شده است.
وی تجلیل از فعالان حوزه پیشگیری از آسیب های اجتماعی، تولید و توزیع محصولات فرهنگی ، آموزشی و کمک آموزشی در زمینه پیشگیری از آسیب های اجتماعی، استفاده از ظرفیت های درون و برون سازمانی و اولیا در بر گزاری هفته مبارزه با اعتیاد از دیگر برنامه های مدارس استان است.
رییس اداره امورتربیتی، مشاوره و مراقبت دربرابرآسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش البرزتاکید کرد: نخستین خانه یاریگران زندگی آموزش و پرورش استان البرز نیز با هدف پیشگیری از اعتیاد و رفتارهای پر خطر و آسیب های اجتماعی برای اجرای برنامه های آموزشی، ترویجی و مراقبتی در کانون فرهنگی تربیتی ولایت درحوزه آموزش و پرورش ناحیه چهار کرج افتتاح و فعالیت خود را آغاز کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha