برترین‌های سینما در استان اردبیل تجلیل شدند

اردبیل - ایرنا - برترین‌های سینمای استان اردبیل در ویژه برنامه مهر سینمای ایران با حضور مسئولان استانی معرفی شده و هنرمندان و فعالان این هنر مورد تجلیل قرار گرفتند.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، در ویژه برنامه مهر سینمای ایران که عصر پنجشنبه با حضور هنرمندان و مسئولان در سالن اجتماعات پارک بانوان شهرداری اردبیل برگزار شد، عبدالله بحرالعلومی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اردبیل گفت: جنگ دشمن با ارزش‌ها و آرمان‌های ما جنگ تبیینی و عقیدتی است و سینماگران و هنرمندان به عنوان افسران میدان تبیین ارزش‌ها و دستاوردها رسالت بزرگی بر گردن دارند.

وی افزود: سینمای ما از حیث موضوع و مضمون کمبود ندارد و تاریخ و مدنیت ما غنی از ارزش‌ها و شاخص‌های قابل طرح در پرده سینماست و در بسیاری از شعرها و داستان‌های ادبی ایران زمین، مضامینی در خصوص فیلمنامه نویسی و تصویرسازی موج می‌زند.

وی ادامه داد: شاید به نظر برسد سینما ریشه در غرب دارد اما به جرات می‌توان گفت که سینما به‌واسطه وجود داستان‌های سرشار از تصاویر آموزنده و تاثیرگذار، ریشه در شرق دارد و در کشور ما نیز بعد از پیروزی انقلاب اسلامی رشدی بالنده را تجربه می‌کند.

سعید نوریان ، معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل نیز در این آئین گفت: ویژه برنامه مهر سینمای ایران با هدف تکریم و بزرگداشت بهترین‌های حوزه سینمای استان و بزرگداشت روز ملی سینما برگزار شد و این مناسبت با ایام صفر تقارن داشت و مقرر شده بود در مهر ماه برگزار شود اما شورای سیاست‌گذاری در استان اردبیل تصمیم گرفت این رویداد را در آبان برگزار کند.

در این برنامه از خانواده‌های هنرمندان سینمای استان در حوزه شهدا و ایثارگران، پیشکسوتان و فعالان بخش‌های مختلف این هنر و صنعت تجلیل شد و بهترین‌های هنر سینما نیز معرفی و تکریم شدند.

میردولت موسوی دبیر ویؤه برنامه مهر سینمای ایران و مدیر انجمن سینمای جوان استان اردبیل نیز در این برنامه گفت: ۱۱۵ نفر در برگزاری این مراسم مشارکت کردند و امسال با همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، ۱۰ میلیارد ریال برای سینمای نیمه حرفه‌ای و سینمای حرفه‌ای استان اختصاص یافته است و این اعتبار تا پایان سال جاری هزینه خواهد شد.

در این آئین نماهنگ یادبود فیلمساز شهید دکتر داوود اصغری پخش شد و در ادامه، از بهنام اسدالهی به عنوان بهترین صدابردار، سعیده عدلی برترین پژوهشگر و در حوزه تقدیر از برترین بازیگران از کاظم هاشم‌زاده، سید رضی محمودی فخرآبادی و فریبا مهرزاد، در بخش تهیه‌کنندگی از رضا جمالی، حمید عزیزی، در بخش فیلمنامه‌نویسی از شهنام سجودی‌زاده ، در چهره‌پردازی از پریسا وطن‌خواه، در جلوه‌های ویژه از آرمین دانشور، در بخش انیمیشن از علی حسین عباس‌زاده، در بخش مستندسازی از مریم صبوری و همچنین از بازیگران پیشکسوت نظیر ولایت خوبدل، توران صادق، احمد پوراستاد و محمد تقی زاده و از فیلمسازان جوان و فعالان آموزشگاه‌های آزاد سینمایی استان اردبیل با اهدای هدایایی تجلیل شد.

استان اردبیل با ۱۲ شهرستان در شمال ایران واقع شده است و انجمن سینمای جوانان ایران دفتر استان اردبیل در سال ۱۳۶۴ تاسیس شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha