۲۷ آبان ۱۴۰۱، ۱۳:۳۴
کد خبرنگار: 1250
کد خبر: 84946520
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

خطیب جمعه دماوند: دشمن از مقاومت مردم ایران عصبانی است  

دماوند - ایرنا - خطیب جمعه دماوند گفت: دشمنان ملت ایران به خاطر عصبانیت از مقاومت مثال زدنی این مردم غیور به جنگ ترکیبی روی آورده اند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین کاظم فتاح دماوندی روز جمعه در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر دماوند، اظهار داشت: در جنگ ترکیبی دشمن هم فشار اقتصادی وارد کرده و تحریم می‌کند و هم در فضای مجازی به جنگ روانی و اطلاعاتی می پردازد و هم از نیروهای آموزش دیده خود را برای تخریب و ایجاد ناامنی استفاده می کند.

وی افزود: ایجاد جنگ های نامنظم و چریکی داخلی، به خشونت کشاندن اعتراضات که با موج سواری روی نارضایتی های داخلی شروع می شود از برنامه های نظام سلطه و استکبار جهانی در کشورهای هدف است؛ ایجاد اجماع جهانی علیه کشور هدف از طریق دیپلماسی اعمال قدرت نرم و اثر گزاری بر اذهان مردم دنیا در جهت منفی نشان دادن عملکرد کشور مورد هجمه اقدام دیگر دشمن در جنگ ترکیبی است.

این مقام مسئول ادامه داد: هجوم فرهنگی، اقتصادی، امنیتی، نظامی و شبه نظامی، نبرد مجازی و اطلاعاتی و استفاده از تمام توان علیه کشور هدف در دستور کار کشورهای حمله کننده در جنگ ترکیبی و هیبریدی است.

خطیب جمعه دماوند با بیان اینکه آمریکا مهاجم ترین کشور دنیا در صد سال اخیر است، خاطر نشان کرد: دولت های آمریکا از اول انقلاب اسلامی ایران در صدد کنترل و محدود سازی
انقلاب و به دنبال تغییر نظام ما بودند؛ آمریکایی ها وقتی از جنگ سخت و حمله نظامی ۸ ساله با واسطه صدام بعثی و نفوذ نرم و هجوم فرهنگ و تحریم اقتصادی ایران نتیجه نگرفتند، به جنگ ترکیبی و همه جانبه روی آوردند.

امام جمعه دماوند گفت: هدف کوتاه مدت آمریکا از جنگ ترکیبی علیه ملت ایران ناامید کردن و ناراضی کردن مردم از نظام و ایجاد جنگ داخلی و باز کردن پای تروریست ها به داخل کشور و ناامنی داخلی است.

حجت‌الاسلام فتاح دماوندی تصریح کرد: هدف میان مدت دشمن، ایجاد و تقویت نقاط ضعف بیشتر اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، امنیتی، نظامی و سواستفاده از نقاط ضعف ماست؛ هدف بلند مدت دشمن تضعیف نظام مقدس جمهوری اسلامی جهت قبول سیاست کلان خود در جدا کردن دین از حکومت داری و ایجاد نظام وابسته و ضددین در ایران است.

وی افزود: وظیفه ما در برابر هجوم دشمن و جنگ ترکیبی او، دفاع ترکیبی و جنگ ترکیبی متقابل با اوست، ما باید به سلاح‌های نظامی، امنیتی، اطلاعاتی، اقتصادی، فرهنگی ، سیاسی و دیپلماسی مجهز شویم؛ تقویت ایمان و عقیده اسلامی جوانان و آگاه سازی مردم از نقشه‌های شوم دشمن و جهاد تبیین وظیفه دوست‌داران انقلاب اسلامی در همه احوال و زمان‌ هاست.

این مقام مسئول ادامه داد: سوریه‌سازی ایران خواب آشفته آمریکا و اسرائیل است، اما تعبیر ندارد و ملت ایران اجازه چنین غلطی را به دشمنان خود نخواهد داد؛ تضعیف نیروهای امنیتی باعث هرج و مرج می‌شود، طولانی شدن اغتشاشات و مسلح شدن اغتشاش‌گران و برخورد نکردن با آنها باعث دلگرمی دشمن برای ادامه این فتنه است.

حجت‌الاسلام فتاح دماوندی با اشاره به اینکه تحریک اقوام مختلف در ایران و برنامه‌ریزی برای آشوب در استانهایی نظیر کردستان و سیستان و بلوچستان در راستای سوریه‌سازی ایران انجام گرفت، گفت: در فضای ملتهب و ناآرام ممکن است خطاهایی هم از سوی نیروهای امنیتی اتفاق بیفتد و همین موضوع را دشمن بهانه کرده و بزرگ‌نمایی کند و آتش فتنه را بزرگتر کند.

حجت‌الاسلام فتاح دماوندی تصریح کرد: حوادث سیستان و بلوچستان و در پی فراخوان دشمن برای اعتراض و اغتشاش، عده‌ای از مردم بی‌گناه هم جان خود را از دست دادند که باعث تاسف و ناراحتی همه ما شده است.

خطیب جمعه دماوند خاطرنشان کرد: حضور جناب حجت‌السلام حاج‌علی‌اکبری به عنوان نماینده ویژه رهبر انقلاب در سیستان و پیگیری و واقعیت‌سنجی مسائل پیش‌آمده و دلجویی از خانواده‌های شهدا و جانبازان بی‌گناه تسلی‌بخش دل داغدار آن عزیزان و مردم خون‌گرم سیستان و بلوچستان شد.

امام جمعه دماوند گفت: دستور نماینده رهبری روشن شدن همه ابعاد ماجرا، احقاق حق مظلومان، ملاحظه نکردن خاطیان، اجرای عدالت، پاسخگو کردن، تعیین مقصران و لزوم عذرخواهی و مجازات عادلانه مقصران است؛ جمهوری اسلامی ایران برای حفظ استقلال راهبردی خود باید بین نگاه به شرق و غرب توازن ایجاد کند و همزمان در پی تقویت همه جانبه خود باشد.

وی افزود: برقراری تقویت روابط سالم ایران با کشورهای قدرتمند جهان از جمله چین و روسیه با راهبرد برد-برد ما را از انزوایی که مورد علاقه آمریکا و غرب است دور نگه می‌دارد؛ در موضوع مسائل داخلی در حال حاضر ما به تقویت و وحدت و امید در کشور نیازمندیم و اینکه به مردم بیشتر خدمت کنیم و رضایتمندی مردم را از نظام بالاتر ببریم.

نمازگزاران دماوند در پایان نماز جمعه این هفته بسیار باشکوه با شعارهای انقلابی اقدامات اغتشاشاگران و استکبار جهانی علیه مردم و جمهوری اسلامی را محکوم کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha