رنگ کرونایی تمام شهرستان‌های استان کرمانشاه آبی شد

کرمانشاه- ایرنا- سخنگوی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم‌ پزشکی کرمانشاه گفت: براساس رنگ‌بندی جدید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی رنگ کرونایی همه شهرستان‌های استان از ۲۷ آبان به رنگ آبی درآمد.

«حامد بهرامیان» روز شنبه به خبرنگار ایرنا افزود: براساس رنگ‌بندی جدید شهرستان‌های کرمانشاه، اسلام‌آبادغرب، پاوه، سرپل ذهاب، صحنه، کنگاور، هرسین، جوانرود، قصرشیرین، دالاهو، ثلاث باباجانی، سنقروکلیایی، گیلانغرب و روانسر به رنگ آب درآمدند.

رییس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم‌ پزشکی کرمانشاه گفت: براساس رنگ‌بندی قبلی شهرستان‌های اسلام آبادغرب، پاوه، سرپل‌ذهاب، صحنه، کنگاور و هرسین  در وضعیت زرد کرونایی و شهرستان‌های کرمانشاه، جوانرود، قصرشیرین، دالاهو، ثلاث‌باباجانی، سنقروکلیایی، گیلانغرب و روانسر هم در وضعیت آبی کرونایی قرار داشتند.

به گزارش ایرنا، وضعیت قرمز یا خیلی پرخطر به شرایطی اطلاق می‌شود که در یک شهر از هر صدهزار نفر، دست‌کم ۱۰ نفر روزانه به علت ابتلا به کرونا در بیمارستان بستری شوند.

نارنجی به معنای وضعیت کرونایی پرخطر است، آمار روزانه بستری بیشتر از ۶ نفر از میان یکصد هزار نفر جمعیت، آن منطقه را در وضعیت نارنجی تعریف می کند.

رنگ زرد از سوی ستاد مقابله با کرونا به معنای خطر متوسط محسوب می‌شود. مناطقی که بین چهار تا ۶ نفر از میان هر یکصد هزار نفر بیمار کووید ۱۹ بستری به صورت روزانه داشته باشند با وضعیت زرد تعریف می‌شوند و رنگ آبی یعنی میزان بستری در ۲ بیمار به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت هم کمتر و روند نزولی است.

رییس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم‌ پزشکی کرمانشاه در ادامه با اشاره به اینکه در شبانه‌روز گذشته فوتی بر اثر کرونا نداشتیم، گفت: مجموع جان‌باختگان استان از ابتدای شیوع این ویروس تاکنون به سه هزار و ۲۲۹ نفر رسیده است.

بهرامیان افزود: هم‌اکنون ۱۹ بیمار کرونایی در مراکز درمانی استان بستری هستند که نسبت به روز قبل ۲ نفربیشتر است.

وی اظهار کرد: از این تعداد پنج نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند و حال ۲ نفر هم وخیم است.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای ۳۴ شهر و ۲ هزار و ۵۹۵ روستا است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha