وزیر آموزش‌وپرورش: سنددار نبودن نیمی از املاک این وزارتخانه ضعف بزرگی است

کرمان - ایرنا - وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه هنوز نیمی از املاک این وزارتخانه را سنددار نکرده‌ایم و این ضعف بزرگی است، گفت: امضای تفاهمنامه (در زمینه مستندسازی املاک) گام موثری در این حوزه است که با اجرای آن بسیاری از املاک بدون سند در روستاها تعیین تکلیف می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، یوسف نوری روز شنبه در همایش روسای ادارات حقوقی، املاک و حمایت قضائی آموزش و پرورش سراسر کشور در کرمان با اشاره به اینکه تاکنون بسیاری از ظرفیت‌هایمان را احصا نکرده ایم، افزود: ضروری است از قانون تبدیل به احسن کردن در بعضی املاک با سرعت بیشتری استفاده کنیم.

وی همچنین با بیان اینکه امروز در دیار کریمان، دیار مقاومت، دیار شهید والامقام باهنر و سید شهدای مقاومت شهید سلیمانی حضور داریم تصریح کرد: کرمان در بسیارهای از اقداماتی که وزارت آموزش و پرورش می‌خواهد اجرا کند پیشرو و مبدع است و در حوزه ماموریت حقوقی نیز نیاز به چرخش از یک نظام حقوقی پسینی به سمت نظامی حقوقی پیشینی و فعال هستیم و در این راستا باید ظرفیت‌ها را بشناسیم.

وی با تاکید بر اینکه منابع محدود است و هر روز به دلیل تحریم ظالمانه منابع محدودتر می‌شود، خاطرنشان کرد: باید در تامین منابع پیشرو باشیم و دیپلماسی فعال، جدی و موثر را در بحث‌های حقوقی آغاز کنیم و مسائل حقوقی را نه تنها در اینجا بلکه در منطقه نیز بتوانیم پیگیری کنیم زیرا در مدارس خارج از کشور نیز با مشکلاتی مواجه هستیم.

نوری با اشاره به ناکارآمدی نظام قانونگذاری و مقرره‌گذاری در آموزش و پروش، گفت: قوانین مغایر، متضاد و مبهم زیادی در کشور داریم و در بعضی اوقات برای سند تحول بنیادین قانونی را نداریم و  اینها را باید انجام دهیم، هم اینک مقرارت مورد نیاز این سند را باید در شورای عالی آموزش و پرورش، شورای عالی انقلاب فرهنگی، دولت و مجلس به تصویب برسانیم و سپس بعد از نگاشت قانونی، نگاشت نهادی هم باید داشته باشیم.

کرمان سال گذشته بیشترین جهش دانش‌آموزان را در المپیادی کشوری داشت 

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به نقش و تلاش معلمان در موفقیت دانش‌آموزان افزود: سال گذشته، استان کرمان یکی از استان‌های بود که بیشترین جهش دانش‌آموزان المپیادی کشور  را داشت و این  پایه‌ای برای المپیادهای جهانی است و این مهم نشان می‌دهد معلمان ما کار خود را به خوبی انجام می‌دهند و دشمن هم این موضوع را هدف قرار داده است.

وی با اشاره به گزارشی از شبکه "ام‌تی‌وی" با عنوان گزارش ۲۰۲۴، ادامه داد: یکی از گزاره‌های این گزارش این بود که پیشرفت جمهوری اسلامی، پیشرفت‌های واقعی نیستند و بعد از این گزارش به محض مشاهده پیشرفت‌های کشورمان در حوزه‌های مختلف (فناوری‌های نوین، نانو، موشک‌های نقطه زن و ساخت ناوها) پایه‌ها را هدف قرار دادند.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: در دوران کرونا سه سال مدارس و دانشگاه‌های ما را تعطیل کردند بدون اینکه حرفی بزنند بدون اینکه یک نفر بگوید اینها بچه‌هایشان از نظر اجتماعی یا مهارت‌های پایه اجتماعی جا می‌مانند و از نظر روانی دچار آسیب می‌شوند.

نوری اظهارداشت: بعد از تعطیلی‌های دوران کرونا هیچ کدام از سازمان‌های بین المللی هیچ اظهار نظری نکردند و به محض اینکه دانشگاه‌ها و مدارس باز شد، دوباره این اتفاق افتاد و به بهانه دیگری کل نظام را هدف قرار دادند اما یکی از جاهایی که آنها فکر می‌کنند باید تعویق بیفتد تعلیم و تربیت در آموزش عمومی و عالی است، لذا باید مراقبت کنیم.

وی گفت: هم‌اینک نیز مطرح می‌کنند مدارس را تعطیل کنید و به گونه‌ای این موضوع را القا کردند، از اینرو به علت آنفلوانزا برای اولین بار در طول  تاریخ آموزش و پرورش، امسال تعطیلی داشتیم اما همه باید کمک کنند که مدارس حتما باز باشند و ما بتوانیم نظام تعلیم و تربیتمان را متحول کنیم.

در این آیین تفاهم‌نامه همکاری در خصوص مستندسازی املاک آموزش و پرورش میان وزیر، رییس بنیاد مسکن کشور و رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور امضا شد. 

وزیر آموزش و پرورش به منظور شرکت در همایش روسای ادارات حقوقی، املاک و حمایت قضایی ادارات آموزش و پرورش سراسر کشور به کرمان سفر کرده است.

شرکت در نشست تخصصی با  روسای ادارات حقوقی، املاک و حمایت قضایی آموزش و پرورش استان های کشور و حضور در آیین انعقاد تفاهم نامه همکاری سه جانبه بین وزارت آموزش و پرورش، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، مستند سازی املاک آموزش و پرورش و شرکت در جلسات کارگاهی از مهمترین برنامه های همایش روسای ادارات حقوقی، املاک و حمایت قضایی آموزش و پرورش استان های کشور در کرمان بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha