۲۸ آبان ۱۴۰۱، ۱۴:۵۴
کد خبرنگار: 1278
کد خبر: 84947530
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مدیر کتابخانه های عمومی زنجان: کتابخانه یک باشگاه فرهنگی است

زنجان - ایرنا - مدیرکل کتابخانه‌های استان زنجان گفت: کتابخانه ها صرفا برای امانت بردن کتاب و مطالعه نیست، بلکه یک باشگاه فرهنگی محسوب می شوند.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، محمد رضاخانی روز شنبه در مراسم افتتاح کتابخانه امام حسین(ع) شهر زنجان با اشاره به اینکه این پروژه در سال ۹۶، کلنگ زنی شده اما ۲ سال راکد بود، افزود: در زمان حاضر کتابخانه هایی مرکزی که در دیگر استان ها احداث می شوند بیش از ۴۰ نوع خدمت به مخاطبان خود ارائه می کنند که امیدواریم با نگاه استانی توجه ویژه ای به کتابخانه مرکزی شهر زنجان انجام گیرد.
 وی با اشاره به اینکه این کتابخانه با زیربنای ۶۶۰ مترمربع و اعتبار یک میلیارد و ۷۰۰میلیون تومان برای تجهیز و خرید کتاب احداث شده است، ادامه داد: برای این کتابخانه ۲ سالن مطالعه خواهران و برادران به تعداد ۱۰۰ صندلی دارد و بخش هایی نظیر کودک، اتاق مطالعه گروهی، مشاوره، خدمات اینترنتی و کلاس آموزشی لحاظ شده است.
رضاخانی با بیان اینکه تلاش داریم، این کتابخانه به یکی بهترین کتابخانه های محل تبدیل شود، اظهار داشت: با همکاری شهرداری تلاش داریم با یک برنامه جامع  فرهنگی  خدمات لازم در کتابخانه ها ارائه شود.
سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان نیز در این مراسم  با اشاره به اینکه این اداره کل در پروژه هایی متعدد عمرانی فعال است، گفت: نوع نگاهی که به تجهیز این کتابخانه وجود داشت، ارزشمند محسوب می شود.
اصغر اسماعیلی افزود: این پروژه دریکهزار مترمربع مساحت و در سه طبقه احداث شده است که کلنگ زنی آن در سال ۹۶ رخ داد اما به علت عدم تخصیص اعتبار مشکلاتی داشت که پس از مدتی روند بهتری به خود گرفت.
وی با بیان اینکه ظرفیت هایی که در بخش بازآفرینی راه و شهرسازی وجود دارد یک کار ترکیبی است، اظهار داشت: از این ظرفیت ها می توان به ویژه در محلات استفاده و چنین مکان هایی را با کاربری های مختلف ایجاد کرد.
این مسوول با اشاره به اینکه پروژه های بزرگتر به دلیل محدودیت در منابع در زمان طولانی تری به بهره برداری می رسند خاطرنشان کرد:  این در حالی است که پروژه های کوچک ایده مناسبی است و رویکرد کتابخانه های زنجان به این سمت است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha