۲۸ آبان ۱۴۰۱، ۱۸:۱۶
کد خبر: 84947717
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

تخصیص بودجه خراسان رضوی تاکنون به ۳۲ درصد رسیده است

مشهد-ایرنا- رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان رضوی گفت: مجموع اعتبارات جاری و عمرانی امسال استان (بودجه) تا امروز چهار هزار و ۵۰۱ میلیارد تومان است که تاکنون هزار و ۴۴۸ میلیارد تومان معادل ۳۲.۲ درصد از آن تخصیص یافته است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، رضا جمشیدی عصر شنبه در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه خراسان رضوی افزود: از مجموع اعتبارات جاری و عمرانی مزبور هزار و ۵۵۲ میلیارد تومان معادل ۳۴ درصد از کل اعتبارات به صورت هزینه ای بوده که ۵۹.۵ درصد از آن تخصیص یافته است.

وی اظهار داشت: کل اعتبارات عمرانی امسال خراسان رضوی ۲ هزار و ۹۴۹ میلیارد تومان است که از این میزان ۵۲۵ میلیارد تومان معادل ۱۸ درصد از کل اعتبارات تا امروز تخصیص یافته است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان رضوی گفت: به استناد قانون برنامه ششم توسعه، شورای برنامه ریزی و توسعه خراسان رضوی مجاز است که از فعالیت های معدنی که به زیرساخت ها خسارت وارد می کند، یک درصد از درآمد معادن را به عنوان جریمه خسارت دریافت و به خزانه واریز کند.

جمشیدی اظهار داشت: مجموع خسارتهایی که طی ۶ ماهه نخست امسال از خراسان رضوی به خزانه واریز شده، ۲۵ میلیارد تومان بوده اما آنچه از این بخش به استان ابلاغ شد، هفت میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان است که از این میزان ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان مربوط به  اعتبارات هزینه ای و پنج میلیارد و ۶۵ میلیون تومان مربوط به اعتبارات عمرانی است.

وی خاطر نشان کرد: براساس قانون باید ۱۵ درصد از حقوق دولتی که معادن استان به دولت بابت فعالیت های معدنی پرداخت می کنند به استان بازگردد و درجهت تکمیل زیرساخت ها هزینه شود، امسال تاکنون نیز از این محل ۱۵ میلیارد تومان به استان اختصاص پیداکرد و به اندازه سهم هر شهرستان از این درآمدها، بین آنها توزیع شد.

وی میزان کل درآمد وصولی سال ۱۴۰۱ از محل ماده ۱۲ اصلاح قانون معادن در سال ۱۴۰۱ را حدود هزار و ۵۹ میلیارد تومان ذکر و بیان کرد: بیشترین سهم از این اعتبارات توزیع شده مربوط به شهرستان خواف به دلیل حجم بالای معادن آن است.

مدیر کل دیوان محاسبات خراسان رضوی نیز در این نشست خلاصه ای از گزارش وضعیت دریافت های استان طی سال های ۱۳۹۸ تا پایان سال ۱۴۰۰ اشاره کرد و گفت: جمع فواید مالی سال ۱۴۰۰ این استان ۲۰ هزار و ۱۶۱ میلیارد و ۴۲۶ میلیون ریال بوده است.

احمد پری پور بیان کرد: عملکرد مصارف استان به تفکیک نوع اعتبار طی سالهای ۱۳۹۸ تا ۱۴۰۰ به ترتیب بخش هزینه ای بیشترین سهم را داشته و روند رو به رشدی را طی کرده است، مصارف از محل اعتبارات تملک دارایی سرمایه ای و از محل درآمدهای اختصاصی در رتبه های بعدی قرار می گیرند.

وی کل درآمدهای وصولی خراسان رضوی در سال ۱۴۰۰ را ۲۷ هزار و ۲۳۴ میلیارد و ۷۰۷ میلیون ریال ذکر و بیان کرد: این میزان معادل ۷۶ درصد از درآمد پیش بینی شده برای استان در سال ۱۴۰۰ به میزان ۳۵ هزار و ۷۶۸ میلیارد و ۶۹۱ میلیون ریال بوده است.

وی همچنین نسبت تبصره های ماده واحده قانون بودجه سال ۱۴۰۰ دارای انحراف نسبت به تبصره های دارای عملکرد در این سال را ۹ درصد در برابر ۹۱ درصد ذکر کرد.

به گزارش ایرنا، در این نشست به مواردی از جمله معاوضه ملک در اختیار اداره کل امور مالیاتی واقع در خیابان طالقانی شهرستان چناران با ملک متعلق به شهرداری واقع در باغ یغمایی و واگذاری ملک بانک سپه به اداره کل تعزیرات حکومتی که به تصویب شورا رسیده است، اشاره کرد.

همچنین اصلاحات مربوط به توزیع اعتبارات جزء ۲ بند ب تبصره ۱۶ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ در خصوص تصمیمات کارگروه تخصصی اشتغال استان برای توزیع ۳۲هزار  و ۲۷۸ میلیارد ریال اعتبار بین ۹ دستگاه اجرایی به تصویب شورا رسید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha