۲ آذر ۱۴۰۱، ۱۱:۳۵
کد خبرنگار: 3131
کد خبر: 84947885
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

حدود ۲۰ میلیارد ریال برای پیشگیری از اعتیاد در خراسان شمالی جذب شد

بجنورد- ایرنا- دبیرشورای مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی گفت: ۱۸ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال اعتبار برای اجرای طرح های فرهنگی پیشگیری از اعتیاد در استان جذب شد.

ابوالحسن نجفی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از این میزان بیش از هشت میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال در راستای توانمندسازی دانش آموزان دوره های ابتدایی، متوسطه اول و دوم، مدیریت تولید محتوا، حمایت از طرح یاری گران زندگی و جشنواره نوجوان سالم هزینه می شود.

وی افزود: باقی اعتبارات فرهنگی نیز با توجه به تفاهم نامه های موجود و همکاری اداره کل ورزش و جوانان، تعاون کار و رفاه اجتماعی، هلال احمر، دانشگاه فرهنگیان و بنیاد شهید و امور ایثارگران استان هزینه خواهد شد.

نجفی برگزاری کارگاه های آموزشی، راه اندازی کانون یاری گران، تجهیز خانه های ورزش روستایی، مسابقه پیامکی ویژه کارگران و تولید محتوا در فضای رسانه ای را از جمله اقدامات فرهنگی در حوزه پیشگیری از اعتیاد استان دانست.

دبیرشورای مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی یادآور شد: رویکرد دولت در حوزه موادمخدر و پیشگیری از آن برنامه محور و فرهنگی است و باید فکرهایی نو و برنامه های علمی تهیه و اجرا شود.

بهره برداری از خانه یاری‌گران زندگی

وی با اشاره به بهره برداری از خانه «یاری گران زندگی» در بجنورد، خاطرنشان کرد: در حوزه های فرهنگی مبارزه با موادمخدر استان خانه «طرح یاریگران زندگی» با هدف گسترش سطح آموزش‌ها به‌ منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی، رفتارهای پرخطر و مبارزه با اعتیاد در مرکز خراسان شمالی به بهره برداری رسید.

نجفی افزود: در این خانه آموزش های لازم برای پیشگیری از اعتیاد به جامعه هدف دانش آموزان، والدین و مربیان ارایه می شود.

دبیرشورای مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی تصریح کرد: طرح یاریگران زندگی بر اجتماعی شدن و ارتقای مهارت‌هایی نظیر مهارت حل مساله، نه گفتن به تعارف مواد مخدر، جرات ورزی، برقراری ارتباط و معرفی الگوهای مختلف پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی تاکید می‌کند.

میزان شیوع اعتیاد در خراسان شمالی نسبت به جمعیت فعال استان ۷.۲۱ درصد است که یک و نیم درصد این جمعیت فعال درگیر اعتیاد را بانوان استان تشکیل می دهند.

جمعیت این استان ۸۶۳ هزار نفر است و ۴۴ درصد از این جمعیت در روستاها سکونت دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha