نماینده مجری طرح: سرعت ترمیم شکستگی داخل تونل انتقال آب به دریاچه ارومیه خوب است

ارومیه - ایرنا - نماینده مجری طرح تونل انتقال آب به دریاچه ارومیه گفت: سرعت ترمیم برخی شکستگی‌های داخل این تونل خوب است و ۲ اکیپ به صورت شبانه روزی در این خصوص مشغول فعالیت هستند.

حبیب علی اصغری عصر شنبه در حاشیه بازدید دبیر کارگروه ملی احیای دریاچه ارومیه از تونل انتقال آب کانی سیب به دریاچه ارومیه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: اجزای مختلف این طرح تکمیل شده و تنها گلوگاهی که مانع از آب اندازی و انتقال آب به دریاچه ارومیه بود، دچار شکستگی‌هایی بوده که داخل تونل حادث شد.

وی با بیان اینکه البته این شکستگی‌ها طبیعی بوده و به دلیل مسایل زمین شناسی و بافت مشکل دار زمین اتفاق افتاده است، اظهار کرد: با توجه ویژه‌ای که به این طرح شده و تامین منابعی که صورت گرفته، شاهد سرعت خوبی در اجرای کار هستیم و در ۲ اکیپ روز و شب عملیات در حال اجرا است.

نماینده مجری طرح: سرعت ترمیم شکستگی داخل تونل انتقال آب به دریاچه ارومیه خوب است

نماینده مجری طرح تونل انتقال آب به دریاچه ارومیه ادامه داد: در بخش ۷۵۰ متر که مشکلاتی ایجاد شده بود، کل مسیر از سمت کف به اتمام رسیده و ۲۰۰ متر هم سقف و دیواره ها تکمیل شده است.

وی تاکید کرد: امیدواریم با سرعت خوبی که داریم تا پایان سال شاهد تکمیل کار و آماده سازی تونل برای انتقال آب به دریاچه ارومیه باشیم.

به گفته علی اصغری، با تکمیل این تونل آمادگی وجود دارد که ۳۰۰ میلیون مترمکعب آب در سال به سمت دریاچه ارومیه انتقال پیدا کند.

به گزارش ایرنا، دبیرکار گروه ملی احیای دریاچه ارومیه عصر دیروز از محل احداث تونل بازدید و از نزدیک در جریان آخرین وضعیت این محل قرار گرفت.

همچنین در این بازدید، مدیران و مسوولان اجرایی طرح گزارش‌هایی در خصوص وضعیت تونل و اقدامات صورت گرفته ارائه کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha