۲۹ آبان ۱۴۰۱، ۱۲:۵۵
کد خبرنگار: 1031
کد خبر: 84948206
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ارائه آموزش‌های پیشگیری از اعتیاد در مدارس اصفهان ضروریست

اصفهان– ایرنا – معاون پیشگیری اداره‌کل بهزیستی اصفهان بر ضرورت ارائه و نهادینه کردن آموزش‌های پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر در مدارس استان تاکید کرد.

علی‌اکبر ابراهیمی، روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ارائه این آموزش‌ها در مدرسه بعنوان مهمترین دوره اجتماعی شدن و در ادامه فرآیند جامعه‌پذیری فرد، تاثیر بسزایی در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی از نوع اعتیاد در دانش‌آموزان دارد.

وی اظهار داشت: نهادهای اجتماعی از جمله مدرسه بعد از کانون خانواده دارای کارکردهای آموزشی و بویژه تربیتی هستند که اگر رسالت خود را بدرستی انجام ندهند، ضمن ایجاد چالش‌های جامعه‌پذیری در فرد، زمینه ارتکاب جرائم دیگر را نیز در او فراهم می‌آورد.

معاون پیشگیری اداره‌کل بهزیستی اصفهان تاکید کرد: در این راستا ضرورت دارد تا آموزش‌ و پرورش همکاری‌ بیشتری با اداره بهزیستی برای ارائه این آموزش‌ها به دانش‌آموزان داشته باشد.

وی با بیان اینکه اعتیاد به مواد مخدر یک نارسایی و اختلال مغزی است، گفت: ارائه آموزش‌ از دوران مدرسه برای شکل‌گیری رفتارهای درست در ذهن کودک، تاثیرگذار است.

ابراهیمی افزود: از سویی اعتیاد یکی از معضلاتی است که بسیاری از افراد درگیر آن هستند و سن شیوع آن هم کاهش یافته و در این راستا ضروریست تا برنامه‌هایی در مدارس در نظر گرفته شود تا دانش‌آموزان از خطرات اعتیاد و مصرف مواد مخدر، مطلع و از آن دور شوند.

وی همچنین شناسایی خانواده‌های پُرخطر را یکی دیگر از اقدامات مسوولان مدارس عنوان کرد و گفت: این مهم یکی از عوامل کاهش ابتلا به اعتیاد در آینده نوجوانان که همانا دانش‌آموزان فعلی ما هستند، محسوب می‌شود.

معاون پیشگیری اداره‌کل بهزیستی اصفهان اظهار داشت: دانش‌آموزانی که دارای والدین زندانی، بی‌سرپرست، بدسرپرست و یا دارای مشکلات روانشناختی و ناراحتی‌های روحی و روانی هستند باید در مدارس شناسایی شوند و اقدامات لازم برای پیشگیری از بروز آسیب‌های اجتماعی بویژه اعتیاد به مواد مخدر در آنها صورت گیرد.

استان اصفهان از نظر شیوع اعتیاد در رُتبه ۲۳ کشور قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha