هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال به مددجویان بهزیستی چهارمحال و بختیاری پرداخت شد

شهرکرد -ایرنا- مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری با اشاره به ضرورت توانمندسازی جامعه هدف بهزیستی و خروج از چرخه حمایت گفت: در سالجاری یک‌هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال به مددجویان زیرپوشش این نهاد پرداخت شد.

به گزارش ایرنا، علی نصیری روز یکشنبه در آیین افتتاح نمایشگاه توانمندی‌های مددجویان بهزیستی استان در جمع خبرنگاران با تاکید بر اینکه تعهد اشتغال بهزیستی استان ایجاد اشتغال برای ۲ هزار و ۴۰۰ نفر در استان در سالجاری است، افزود: امسال تاکنون یک‌هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت در اختیار مددجویان بهزیستی در راستای ایجاد اشتغال پایدار قرار داده شده است.

به گفته وی، توانمندسازی جامعه هدف بهزیستی با ایجاد اشتغال پایدار از مهمترین سیاست‌ها و اهداف بهزیستی است که این امر با اعطای تسهیلات ارزان قیمت، تسهیلات بلاعوض، پرداخت حق بیمه مددجویانی که توسط کارفرمایان مشغول به کار شوند و حمایت از کارفرمایانی که معلولان را در واحدهای خود جذب کرده باشند و سهم سه درصد استخدامی دستگاه‌های اجرایی امکان‌پذیر است که این خدمات از طریق مددکاری و مشاوره شغلی و همچنین استعدادیابی افراد زیرپوشش انجام می‌شود.

وی اظهار داشت: در راستای آماده‌سازی شغلی مددجویان فعالیت‌های مختلف از جمله ارائه آموزش شغلی و فنی و حرفه‌ای، استعدادیابی، حمایت مالی و مشاوره‌ای در دست اجراست و تفاهم‌نامه‌های نیز با ادارات و سازمان‌های کار و رفاه اجتماعی، فنی و حرفه‌ای جهاددانشگاهی، سپاه پاسداران، بنیاد برکت و سایر دستگاه‌های اجرایی در زمینه ایجاد اشتغال برای مددجویان منعقد شده است.

نصیری افزود: در راستای ایجاد اشتغال پایدار برای جامعه هدف تسهیلات بانکی در قالب تبصره ۱۶ و ۱۸ پرداخت می‌شود که سقف این تسهیلات در تبصره ۱۶ تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان و در تبصره ۱۸ تا سقف ۵۰۰میلیون تومان است.

به گفته وی، تسهیلات و خدمات اشتغال پایدار برای جامعه هدف از جمله زنان سرپرست خانوار، معلولان، معتادان بهبودیافته و افراد در معرض آسیب اجتماعی و معرفی کارفرمایانی که از مددجویان بهزیستی جذب کار کنند، ارائه می‌شود.

وی به اجرای طرح استعدایابی شغلی مددجویان به عنوان یک گام در راستای ایجاد اشتغال مددجویان اشاره کرد و افزود: ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و پرداخت تسهیلات به مددجویان در دستور کار این سازمان قرار دارد.

مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری گفت: ارائه تسهیلات ارزان قیمت، اجرای طرح راستی‌آزمایی، اجرای طرح اشتغال‌زایی و همچنین ارائه خدمات پس از اجرای طرح به عنوان راهکارهای مهم در راستای ایجاد اشتغال پایدار و جلوگیری از خروج اعتبارات وتسهیلات اشتغال پایدار به سایر حوزه‌هاست.

نصیری با اشاره به اینکه آمار دقیق در زمینه ایجاد اشتغال پایدار در سطح استان وجود ندارد و ارائه خدمات حمایتی برای ایجاد اشتغال مدنظر قرار دارد، گفت: در راستای ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی نیز طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه در دستور کار قرار دارد .

نمایشگاه دائمی فروش محصولات و تولیدات معلولان وجامعه هدف بهزیستی راه‌اندای می‌شود

مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری از راه‌اندازی نمایشگاه دائمی فروش محصولات و تولیدات جامعه هدف بهزیستی در سطح استان خبر داد و گفت:هم‌اکنون راه‌اندازی این نمایشگاه در دست پیگیری است.

نصیری به راه‌اندازی بازا فروش محصولات و توانمندی‌های مددجویان در فضای مجازی به عنوان یک ظرفیت برای حمایت از اشتغال اشاره کرد و گفت: راه‌اندازی مرکز فروش و نمایشگاه دائمی محصولات وتولیدات مددجویان، نیازمند دریافت زمین و تسهیلات است که در حال حاضر در حال رایزنی با شهرداری و دستگاه‌های متولی در حوزه زمین و مسکن هستیم.

نصیری از اجرایی نشدن قانون جامع حمایت از معلولان در استان به خصوص برای سه درصد سهم استخدامی سازمان‌ها و نهادهای دولتی انتقاد کرد و گفت: مسوولان باید برای اجرایی شدن این قانون درسطح استان همکاری بیشتر داشته باشند.

به گزارش ایرنا ،نمایشگاه توانمندیهای شغلی مدجویان زیرپوشش بهزیستی استان چهارمحال وبختیاری در محل اداره کل بهزیستی استان برپا شد.

۴۳هزار نفراز جمیعت استان زیرپوشش بهزیستی قرار دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha