حریق علف‌های خشک حاشیه سد مهاباد، تاسیسات سد را تهدید نمی‌کند

مهاباد - ایرنا - رییس اداره نگهداری سد مهاباد گفت: علف‌های خشک و زباله‌های حاشیه تاج سد این شهر طعمه حریق شد که البته خطری تاسیسات سد را تهدید نمی‌کند.

خالد رحمانی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: هر سال در این فصل که ارتفاع آب سد به حداقل می‌رسد، زباله‌ها و علف‌های خشک شده در نزدیکی تاج سد توسط کارگران در منطقه‌ای جمع ‌آوری و امحا می‌شود.

وی اضافه کرد: امروز هم طبق روال عادی هر سال این اقدام برای تمیز نگه‌داشتن محوطه سد مهاباد انجام شد اما بخشی از علف‌های خشک شده نیز طعمه حریق شده که کارکنان آن را مهار کردند لذا خطری تاسیسات سد را تهدید نکرده است.

رییس اداره نگهداری سد مهاباد گفت: هم اکنون حجم آب سد مهاباد ۶۳ میلیون مترمکعب، خروجی آن ۰.۸ (هشت دهم) مترمکعب و ارتفاع این سد یک هزار و ۳۴۲.۸ متر است که این ارتفاع حدود ۲ متر از پارسال بیشتر است.

به گزارش ایرنا، سد مهاباد دارای ۱۹۷ میلیون متر مکعب ظرفیت اسمی و ۱۷۲ میلیون متر مکعب ظرفیت مفید است که علاوه بر تأمین آب شرب شهر، بیش از ۱۲ هزار هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان را نیز زیر پوشش قرار می‌دهد.

سد مهاباد که در ضلع غربی این شهر احداث شده است تنها یک کیلومتر با شهر فاصله دارد و به همین لحاظ نزدیک‌ترین سد به مناطق مسکونی در جهان به شمار می‌آید.

برخی از کانال‌های وابسته به گروهک‌های معاند در خبری دروغین مدعی شدند که توربین‌های سد مهاباد طعمه حریق شده و به احتمال زیاد دیوارهای سد ریزش پیدا می‌کند و بخشی از شهر مهاباد زیر آب خواهد رفت.

مهاباد با ۲۶۰ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده و آب شرب این شهر و ۷۰ روستای بخش خلیفان و مرکزی از آب سد مهاباد تامین می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha