۲۹ آبان ۱۴۰۱، ۱۷:۴۶
کد خبرنگار: 1050
کد خبر: 84948704
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مراکز اختلالات یادگیری در استانها نیاز به گسترش دارند

کرج - ایرنا- معاون تشخیص، پیشگیری، پرورشی و تربیت بدنی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: مراکز اختلالات یادگیری در استانها برای خدمات رسانی مناسب به جامعه هدف نیاز به گسترش فضا و تجهیزات دارند.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ محمد مصطفوی عصر روز یکشنبه در نشست شورای معاونین آموزش و پرورش استان البرز افزود: به منظور ارائه خدمات به جامعه هدف در استان ها لازم است تعداد مراکز اختلالات یادگیری با همراهی مدیران کل آموزش و پرورش از جمله در استان البرز افزایش یابد.
وی با اشاره به خدمات تخصصی مراکز اختلالات یادگیری، اظهارداشت: بخشنامه گسترش مرکز اختلالات یادگیری از هفتم آبان ماه جاری با امضای وزیرآموزش و پرورش به استان ها ابلاغ شده است

و تاکنون از مجموع ۷۲۹ مرکز اختلالات فعال در کشور پاسخ ۶۶۴ مرکز در راستای این برنامه توسعه ای دریافت کردیه ایم.
مصطفوی خاطرنشان کرد: طبق این برنامه در هر منطقه آموزش و پرورش کشور می بایست حداقل یک مرکز توسعه فضا و تجهیزات داشته باشد.
وی بیان داشت: بر اساس برآوردها هزار مرکز ویژه اختلالات یادگیری دیگر در کشور نیاز است و سازمان آموزش و پرورش استثنایی توسعه کمی و کیفی این مراکز را هدف گذاری کرده است.
وی تصریح کرد: گسترش کمی این مراکز، تغییر نیافتن کاربری، استفاده از شیفت دوم مدارس برای استقرار مراکز جدید و تامین نیروی انسانی متخصص مراکز ویژه اختلالات یادگیری نیازمند همکاری ادارات کل و معاونین آموزش ابتدایی استان ها است.
معاون تشخیص، پیشگیری، پرورشی و تربیت بدنی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشوریادآورشد: آموزش نیروی انسانی متخصص برای مواجهه با دانش آموزان دیرآموز و شیوه مداخلات موثر ازمحورهای دیگری است که باید به آن توجه کرد.
وی ادامه داد: استان البرز ۱۱ مرکز اختلالات یادگیری دارد که لازم است به موضوع توسعه فضا و تجهیزات به آن با توجه به بافت جمعیت بالای دانش آموزی مورد توجه قرار گیرد.
مصطفوی به آموزش هفت هزار معلم چند پایه در مناطق عشایری و ۳۰۶ هزار معلم ابتدایی در استان ها پرداخت و اضافه کرد: باید ازفضاهای بلا استفاده ، وقفی و خیری استان ها برای کمک به توسعه مراکز اختلالات یادگیری حداقل تا سقف ۱۰ اتاق استفاده کرد.
وی تاکید کرد: کار مراکز اختلالات یادگیری بسیاز بالا است و برای آموزش معلمان نیاز به پشتیبانی آموزش و پرورش در استانها دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha