۳۰ آبان ۱۴۰۱، ۱۰:۵۵
کد خبرنگار: 985
کد خبر: 84949135
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مانور زلزله و تمرین اسکان اضطراری در ۲۰ خانه هلال اردبیل برگزار شد

اردبیل - ایرنا - سرپرست جمعیت هلال احمر استان اردبیل از برگزاری مانور زلزله تمرین اسکان اضطراری در ۲۰ خانه هلال این استان خبر داد.

به گزارش ایرنا ، حمید قویدل روز دوشنبه با اعلام این خبر افزود: در این مانورها که به‌مناسبت گرامیداشت سالروز زلزله سرپل ذهاب در خانه‌های هلال شعب تابعه استان برگزار شد ، ۳۰۰ نفر از اعضای خانه‌های هلال و اهالی روستاها شرکت کردند.

وی گفت: پناه‌گیری در داخل و محوطه بیرونی ساختمان، خروج ایمن و اضطراری، تمرین اسکان اضطراری و تحویل اقلام معیشتی و زیستی در زلزله فرضی ۶.۵ ریشتری از مباحث این مانورها بود،

سرپرست هلال احمر استان اردبیل ادامه داد: با توجه به اولویت خانه‌های هلال برای جمعیت هلال احمر و نقش موثر آن در افزایش آموزش‌های امدادی برای مردم مناطق دوردست، مراکز دهستان‌ها و بخش‌ها، این مانورها با هدف افزایش تاب‌آوری و ارتقای دانش و مهارت اعضای خانه‌های هلال برای پیشگیری و کاهش خسارات ناشی از زلزله صورت گرفت.

وی با اشاره به فعالیت ۲۱۲ خانه هلال در استان افزود: تاکنون ۶۱۰ دوره آموزشی با حضور ۹ هزار و ۱۲۸ نفر در خانه‌های هلال برگزار شده است.

استان اردبیل از جمله ۱۰ استان کشور در زمینه فراوانی وقوع حوادث طبیعی به شمار می‌رود و هر از گاهی بروز حادثه‌هایی مانند زمین لرزه ، رانش زمین ، سیل ، خشکسالی ، صاعقه ، طوفان ، سرمازدگی ، برف سنگین ، سرما و یخبندان شدید خسارت و تلفاتی برجای می‌گذارد.

این استان ۵۰ هزار امدادگر آموزش‌دیده برای بکارگیری در حوادث احتمالی غیرمترقبه دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha