معاون استاندار خراسان رضوی:مسیر نجات کشور از شاهراه تقویت کتابخوانی می گذرد

مشهد- ایرنا- معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی گفت: مسیر نجات کشور و رسیدن به قله نوین تفکر اسلامی از شاهراه تقویت کتاب و کتابخوانی می گذرد.

به گزارش ایرنا حجت الاسلام حجت گنابادی‌نژاد روز دوشنبه در آیین گرامیداشت هفته کتاب و کتابدار در مشهد افزود: دشمن امروز می خواهد بشریت و جهان را با گستردگی فضای مجازی به انسانهای متوهم تبدیل کند اما کتابداران به عنوان سربازان جبهه فرهنگی برای تربیت انسانهای اندیشمند و فکور می توانند توطئه دشمنان را خنثی کنند.

وی اضافه کرد: هیمنه دشمن رو به فروپاشی است و آهنگ فروپاشی استکبار جهانی به صدا درآمده و اقدامات اخیر استکبار برای توطئه چینی در کشورهای اسلامی نشانه پایان راهشان است.

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی گفت: در این زمانه، جهاد اصلی در حوزه فرهنگ است و دشمن به دنبال تربیت کاذب نسل جدید است که با تقویت فرهنگ کتابخوانی و انس نسل جدید با کتاب باید آنها را در مسیر تربیت عمیق قرار داد چون هیچ چیز جای کتاب را نمی گیرد لذا کتابخوانی باید در همه ابعاد جامعه باید گسترش یابد.

گنابادی‌نژاد افزود: همچنین انجام پژوهش های علمی در خصوص ارتباط کتابخوانی با کاهش آسیبهای اجتماعی نیز ضروری است و سند کتابخوانی استان نیز به منظور تعیین وظیفه دستگاه های مختلف در ترویج فرهنگ کتابخوانی باید تدوین شود

وی تاکید کرد: کتابخوانی باید از مدل جشنواره ای و تشریفاتی خارج شود و به هویت خراسان رضوی تبدیل شود چرا که خراسان از دیرباز مرکز رویش تمدنها بوده است و در این عصر نیز باید نقطه جهشی به افق تمدن اسلامی باشیم.

کتاب باید بر فضای مجازی ارجحیت داشته باشد

مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی نیز در این آیین گفت: کتابداران سربازان جبهه فرهنگی هستند و این مهم را در دوران شیوع ویروس کرونا با خوب کردن به اثبات رساندند.

حجت الاسلام علی اکبر سبزیان افزود: تمام تلاش خود را برای بهتر شدن حال مردم از طریق کتابخوانی و توسعه برنامه های فرهنگی در کتابخانه های عمومی به کار می گیریم.

وی اضافه کرد: کتابخوانی و دانایی راه برون رفت از مشکلات است و باید برای نهادینه شدن فرهنگ کتابخوانی در مسیر دانایی و آگاهی از همه ظرفیت‌ها استفاده کرد.

در این آیین از کتابداران نمونه، رسانه های فعال در حوزه ترویج فرهنگ کتابخوانی و کتابخوانان برتر قدردانی شد.

دکتر محمد حسین دیانی به عنوان نخستین استاد کتابداری و اطلاع رسانی در ایران نیز در این آیین ٥٠٠ جلد کتاب از آثار خود را به کتابخانه‌های عمومی استان اهدا کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha