۳۰ آبان ۱۴۰۱، ۱۳:۰۸
کد خبرنگار: 2239
کد خبر: 84949336
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۷ بوستان کرج به ورزش های همگانی اختصاص یافت

۳۰ آبان ۱۴۰۱، ۱۳:۰۸
کد خبر: 84949336
۱۷ بوستان کرج به ورزش های همگانی  اختصاص یافت

کرج - ایرنا- معاون شهردار و رییس سازمان فرهنگی ورزشی اجتماعی شهرداری کرج اعلام کرد: ۱۷ بوستان فرهنگی تفریحی این کلانشهر برای ارتقای سلامت شهروندان به ورزش های همگانی و عمومی اختصاص یافت .

"محسن برجی" روز دوشنبه در گفت وگوی اختصاصی با ایرنا با اشاره به جمعیت حدود ۲ میلیون نفری کلانشهر کرج اظهار داشت: در بخش سلامت شهروندان ، ۱۷ بوستان را به ورزش همگانی و عمومی اختصاص داده ایم که تعداد آنها قابل افزایش است.
وی ادامه داد: با توجه به اهمیت سلامت شهروندان ، تلاش ها براین است تا با تنوع بخشی به ورزش شهروندان ، زمینه ترغیب آنان به ورزش همگانی فراهم شود.
مدیرکل فرهنگی ، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرج بیان داشت : یکی از اقدامات انجام گرفته ، اختصاص یک روز در هفته به ورزش و اوقات فراغت سالمندان است که روز دوشنبه هر هفته این قشر در پارک ایران کوچک کرج به ورزش و اجرای برنامه های متنوع سرگرمی می پردازند.
معاون شهردار و رییس سازمان فرهنگی،‌ ورزشی و اجتماعی شهرداری کرج گفت : روزانه صدها تن از شهروندان کرجی در بوستان های تفریحی سطح شهر به ورزش و حرکات تقویت جسمانی می پردازند.
وی ادامه داد: همچنین تعداد زیادی فضای ورزشی شهرداری با کمک بخش خصوصی به ورزش مردم به ویژه نوجوانان و جوانان در رشته های فوتبال،‌تنیس،‌کشتی ،‌والیبال و امثال آن اختصاص یافته است.

کلانشهر کرج حدود ۳۰۰ بوستان بزرگ ، متوسط و محله ای دارد.

تخصصی شدن فرهنگسراها
برجی با اشاره به وجود حدود ۱۵ فرهنگسرا در کلانشهر کرج بیان داشت : این مکان ها برای استفاده بهینه شهروندان به صورت تخصصی خدمات ارائه می دهند.
وی ادامه داد: یکی از این بوستان ها به کودکان و جوانان اختصاص داده شده تا بتوانند از فضای آن در بخش های علمی ، فرهنگی و هنری بهره ببرند.
برجی به هفته کتاب و کتابخانه پرداخت و گفت : مدیریت شهری کرج در کنار وظایف ذاتی خود ، در بحث مطالعه نیز اقداماتی مانند ایجاد ۱۰ سرای مطالعه در ۱۰ منطقه این کلانشهر و پرداخت ۱۰ میلیارد تومان کمک هزینه به بخش کتابخانه های عمومی استان انجام داده است.
مدیرکل فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرج ادامه داد: شهرداری کرج در سال های نیز چهار کتابخانه عمومی در کنار سراهای مطالعه فعال کرده است.
وی افزایش تعداد کتابخانه ها و سراهای مطالعه را از مهمترین اولویت ها برشمرد و گفت : در مناسبت های مختلف نیز برنامه های فرهنگی با محوریت کتاب و کتابخوانی اجرا می کنیم .
رییس سازمان فرهنگی شهرداری کرج گفت : مدیریت شهری کرج آماده است هر ماه چندین جلد کتاب به مدارس استان البرز معرفی و دانش آموزان را به مطالعه تشویق کند.
وی تاکید کرد: در این زمینه نیز هدایایی برای دانش آموزان پیش بینی کرده ایم ضمن آنکه اکنون سراهای محله و مطالعه بیشتر از کتابخانه ها مورد اقبال مردم قرار دارند.
انتقال دانش آموزان به مراکز علمی
معاون فرهنگی ،اجتماعی و ورزشی شهرداری کرج با اشاره فعالیت مراکز بزرگ علمی و تحقیقاتی کشور دراین کلانشهر گفت: در این بخش ۲۰ دستگاه اتوبوس هفته گذشته در اختیار مدارس گذاشتیم تا دانش آموزان از این مراکز دیدن کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha