اقتصاد تعاون‌محور ۱۴ هزار و ۹۱۱ فرصت شغلی در استان سمنان ایجاد کرد

سمنان - ایرنا - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان با اشاره به تعاون و نقش آن در اقتصاد و اشتغال، گفت: یکهزار و ۱۴۵ تعاونی با اشتغالزایی برای ۱۴ هزار و ۹۱۱ نفر در این استان فعال است.

جعفر کاشانی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ابراز داشت: ۱۶ تعاونی با اشتغالزایی برای ۱۰۰ نفر از ابتدای سال ۱۴۰۱ تا کنون در استان سمنان ایجاد شده است.

وی با اشاره به شعار امسال و منویات رهبر معظم انقلاب اظهار داشت: چهار تعاونی دانش‌بنیان در استان سمنان فعال است و یک تعاونی دانش‌بنیان از استان نیز به عنوان برتر کشور معرفی شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان خاطر نشان کرد: بهره‌برداری از ظرفیت تعاونی‌ها و تقویت آنها در بخش‌های مختلف از جمله کشاورزی، صنعتی و خدمات، موجب اشتغالزایی و توسعه استان سمنان می‌شود.

اقتصاد تعاون‌محور ۱۴ هزار و ۹۱۱ فرصت شغلی در استان سمنان ایجاد کرد

وی ادامه داد: تعاونی‌ها با ایجاد شبکه و حلقه‌های زنجیره‌ای در حوزه‌های مختلف و جلب مشارکت‌های اجتماعی، ظرفیت بهبود فضای کسب و کار و توسعه تولید و اشتغال را دارا هستند.

کاشانی بیان کرد: تعاونی ها به سه گروه تولیدی، توزیعی و خدماتی تقسیم‌بندی می‌شوند تا زنجیره‌ای از فعالیت‌ها را از تولید تا مصرف تکمیل کنند و بخشی از رونق چرخه اقتصادی کشور باشند.

وی افزود: حمایت از تعاونی‌ها و افزایش سهم تعاون در اقتصاد از رویکردها و اولویت دولت سیزدهم است که این راهبرد با اهتمام ویژه پیگیری می‌شود.

این مسوول، ارایه خدمات آموزشی، ترویجی و ارایه تسهیلات برای توسعه فعالیت‌ها را از جمله خدمات و حمایت‌های اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان از تعاونی‌ها عنوان کرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان تصریح کرد: برقراری عدالت اجتماعی، فقرزدایی ، کاهش آسیب‌های اجتماعی و اشتغالزایی از جمله مزایای فعالیت اقتصادی در قالب تعاون است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، با توجه به سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی، سهم ۲۵ درصد برای تعاونی‌ها در اقتصاد ایران پیش بینی شده است.

مطابق قانون اساسی فعالیت اقتصادی ایران متشکل از بخش‌های دولتی، خصوصی و تعاونی است که در حال حاضر بیشترین فعالیت(حدود ۷۵ درصد) در اختیار بخش دولتی است و سهم بخش تعاون در برنامه توسعه ششم باید به ۲۵ درصد برسد که سهم کنونی با این عدد فاصله زیادی دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha