۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار سفر رییس جمهور به خراسان شمالی تخصیص یافت

بجنورد- ایرنا- معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی گفت: تاکنون ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار سفر رییس جمهور به استان تخصیص یافته است که ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار دیگر هم به زودی جذب می شود.

مهدی رشیدی روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این میزان اعتبار برای اجرای طرح های راهسازی در محور بزرگراهی بجنورد-جنگل گلستان، پروژه راهسازی در محور بجنورد-سنخواست، راه های روستایی، اجرای روکش و آسفالت راه های استان و بخش کشاورزی هزینه می شود.

وی افزود: در سفر رییس جمهور به استان حدود ۲۰۰ مصوبه به تصویب رسید که در این زمینه تامین بیش از ۱۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار مورد موافقت قرار گرفت.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی گفت: در سفر دولت به استان، علاوه بر این تصویب این میزان اعتبار، اجرای برخی پروژه ها مصوب شد که اعتبار مورد نیاز تامین خواهد شد.

وی تصریح کرد: پایدار سازی آب شهرهای استان با انتقال آب از منطقه سرانی شیروان و انتقال پساب تصفیه خانه فاضلاب بجنورد به پتروشیمی از جمله طرح هایی است که در سفر مصوب شد اما اعتبار ریالی آن در مصوبه ها گنجانده نشد.

رشیدی عنوان کرد: با دستور رییس جمهور، استفاده از پساب در پتروشیمی جایگزین استفاده از آب های دست اول می شود.

وی خاطرنشان کرد: با اجرایی شدن مصوبه های سفر دولت به استان بخش زیادی از مشکلات در حوزه راه های روستایی استان برطرف می شود و در سه سال آتی اهالی ساکن در روستاهای بالای ۵۰ خانوار جمعیت از راه مناسب بهره مند می شوند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی گفت: امسال ۲۰۰ کیلومتر راه در محوهای روستایی استان ساخته و بهره برداری می شود.

رییس جمهور در بیست ششمین سفر استانی دولت سیزدهم دوم تیرماه امسال به خراسان شمالی سفر کرد.

خراسان شمالی در شمالشرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در روستاها سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha