مدیرکل انتقال خون: هیچ گونه کمبود خونی در کرمانشاه وجود ندارد

کرمانشاه - ایرنا - مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه با بیان این که ذخایر خون استان در حد مطلوب و در شرایط سبز قرار دارد گفت: هیچ گونه کمبود خونی در استان وجود ندارد.

«مریم میرزاده» روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اکنون پاسخگوی ۱۰۰ درصدی نیاز بیمارستان‌ها و مراکز درمانی سطح استان به خون و فرآورده‌های خونی هستیم‌ و مشکلی در زمینه تامین خون نداریم.

وی با قدردانی از حس انسان دوستانه اقشار مختلف مردم نیکوکار و خیر استان اضافه کرد: در صورت نیاز به هر یک از گروه های خونی این موضوع از طریق رسانه‌های جمعی استان اطلاع رسانی خواهد شد.

مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه با بیان اینکه امکان نگهداری فرآورده های خونی برای طولانی مدت وجود ندارد، اضافه کرد: تامین خون و فرآورده های آن فقط از راه اهدای خون از سوی مردم امکان پذیراست و از سویی هم نیاز به خون همیشگی است از این‌رو بهترین جا برای ذخیره خون رگ های اهدا کنندگان است که در صورت نیاز برای اهدای خون به اطلاع آنها رسانده خواهد شد.

میرزاده یادآور شد: در حال حاضر مشکلی در تامین خون مورد نیاز مراکز درمانی و بیمارستان های استان وجود ندارد.

به گزارش ایرنا، پایگاه مرکزی انتقال خون استان کرمانشاه واقع در بلوار بنت‌الهدی روبروی فرمانداری در روزهای غیر تعطیل از ساعت ۸ تا ۱۹ و در روزهای تعطیل از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۳:۳۰ و مرکز اهدای خون بیمارستان معتضدی هم در روزهای غیر تعطیل از ساعت ۸ تا ۱۳ پذیرای مراجعه کنندگان است.

به گزارش ایرنا، حدود ۲۴ مرکز درمانی فعال استان کرمانشاه روزانه به ۲۰۰ واحد خون و فرآورده‌های آن نیاز دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha