۱ آذر ۱۴۰۱، ۱۲:۵۳
کد خبرنگار: 851
کد خبر: 84950308
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

راه مواجهه با رسانه مدرن سواد رسانه است

رشت - ایرنا - مسئول فضای مجازی سپاه قدس گیلان تاکید کرد: راه مواجهه با رسانه مدرن سواد رسانه است؛ اگر می‌خواهیم جهاد تبیین نتیجه دهد راه اصلی آن سواد رسانه است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سجاد ستوده روز سه‌شنبه در همایش"جهاد تبیین، الگوسازی و نشر آن در سطوح مختلف جامعه" با بیان اینکه مقام معظم رهبری در سال‌های اخیر بر ۲ کلید واژه "جنگ روایت" و "جهاد تبیین" تاکید کردند، افزود: راهکار غلبه بر جنگ روایت‌ها جهاد تبیین و ابزار دشمن در این جنگ، رسانه است و ما اگر قرار است در جهاد تبیین موفق باشیم باید شیوه مواجهه عموم مردم با رسانه را آموزش دهیم که اگر اقدام به موقع و موثر نکنیم ضربه می‌خوریم.
وی با بیان اینکه امروز در جنگ روایتها، ابزار دشمن موشک نیست بلکه خبر فیک و دروغ است، تصریح کرد: بر اساس یک بررسی رسانه‌ای طی روزهای ۲۲ شهریور تا ۱۶ آبانماه فقط ۳۸ هزار خبر دروغ از پنج شبکه ماهواره ای ایران اینترنشنال، بی بی سی، VOA، رادیو فردا و منوتو منتشر شده است.
مسئول فضای مجازی سپاه قدس گیلان عنوان کرد: براساس بررسی‌های انجام شده از سوی همکاران ما بیشترین میزان فوروارد محتوا در استان گیلان از اینترنشنال بوده است.
ستوده با بیان اینکه به گفته نهادهای امنیتی ۳۴ درصد بازداشت شدگان گیلان تحت تاثیربازی‌های رایانه‌ای به خیابان آمدند، راهکار نظام جمهوری اسلامی در جنگ روایت‌ها را سواد رسانه عنوان کرد و گفت: اگر مشکل سواد رسانه‌ای در جامعه را جدی نگیریم این اغتشاشات ادامه خواهد یافت.
وی ضمن اینکه از ادارات دولتی و پایگاه های بسیج خواست پرچمدار نهضت سواد رسانه شوند، اظهار داشت: گره ارتباطی بسیج با مردم با سواد رسانه حل می شود و این موضوع می تواند آسیب ها را کم کند.
وی تاکید کرد: سواد رسانه راهکاری است که می تواند جامعه را واکسینه و بیمه نماید.
همایش "جهاد تبیین، الگوسازی و نشرآن در سطوح مختلف جامعه " با همکاری تعدادی از دستگاه های دولتی گیلان و بمناسبت هفته بسیج در رشت برگزار شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha