۲ آذر ۱۴۰۱، ۷:۵۶
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 84950481
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲۳ میلیارد ریال سرانه بهداشتی در مدارس کردستان توزیع شد

سنندج- ایرنا- معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان گفت: ۲۳ میلیارد ریال سرانه بهداشتی در راستای ضرورت تامین شرایط سلامت دانش‌آموزان و ارتقای سواد سلامت آنان، در مدارس استان توزیع شد.

افشین خوشگوار روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: وزارت آموزش و پرورش در سال تحصیلی جاری در راستای اهمیت حوزه سلامت و بهداشت مدارس و ضرورت تامین شرایط سلامت دانش آموزان و ارتقای سواد سلامت آنان، اعتبارات مناسبی را در این زمینه در سطح مدارس استان توزیع کرد.

وی افزود: از محل تخصیص این اعتبار ۱۲۰ مدرسه به تجهیزات و اقلام اتاق بهداشت مجهز خواهند شد تا برنامه‌های مرتبط با سلامتی دانش آموزان در مکان و محیط تخصصی انجام شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان یادآور شد:همچنین از شهرستان‌ها و مناطق خواسته شده است که از محل این اعتبارات، جعبه کمک‌های اولیه هزار مدرسه را تجهیز کنند.

وی اظهار داشت: تامین سایر اقلام بهداشتی مانند ماسک، مایع ضدعفونی و صابون مایع از دیگر الزاماتی است که از محل سرانه بهداشت در مدارس استان کردستان انجام شود.

اختصاص ۹ میلیارد ریال حق لباس معلمان تربیت بدنی و مراقبین سلامت

خوشگوار در ادامه با اشاره به اختصاص ۹ میلیارد ریال به عنوان حق لباس معلمان تربیت بدنی و مراقبین سلامت استان، گفت: در راستای حفظ شان و منزلت معلمان تربیت بدنی و مراقبین سلامت و انجام و اجرای بهینه وظایف شغلی، اعتبار حق لباس معلمان تربیت بدنی و مراقبین سلامت پس از سه سال وقفه، در اختیار شهرستانها و مناطق قرار گرفت.

وی افزود: نیروی انسانی متخصص و کارآمد در کنار فضا، تجهیزات و محتوای مناسب از الزامات ارتقا جایگاه درس تربیت بدنی و فعالیت‌های حوزه سلامت و بهداشت است که در سال جاری تحصیلی در هر سه بخش اقدامات مناسبی در دستور کار قرار دارد.

تعمیر و بهسازی هشت فضای ورزش دانش آموزی استان کردستان

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان در ادامه به تعمیر، بهسازی و تجهیز هشت فضای ورزش دانش آموزی در استان اشاره کرد و گفت: این فضاهای ورزشی شامل مجتمع ورزشی توحید، زمین چمن مصنوعی احمدپناه، کف پوش سالن ورزشی احمدپناه، زمین چمن دیواندره، سالن کشتی شهرستان سقز، استخر شهید سلیمان خاطر، کف پوش سالن ورزشی موچش و سالن کلاترزان بود که تعمیر، بهسازی و تجهیز شد.

وی اعتبار هزینه شده برای این بخش را ۱۱ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: ۶۲ مکان ورزشی درون و برون مدرسه ای در استان برای فرآیند استعدادیابی و غنی‌سازی اوقات فراغت در اختیار دانش آموزان قرار می گیرد.

استان کردستان ۳۰۰ هزار دانش‌آموز دارد که در سه هزار و ۸۰۰ واحد آموزشی تحصیل می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha