دولت سیزدهم وارث بیمارستان ناتمام ۱۳ ساله اسلامشهر

اسلامشهر - ایرنا - ۱۳ سال پیش عملیات اجرایی بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی اسلامشهر آغاز شد، دولت‌ها آمدند و رفتند و امروز دولت مردمی وارث طرحی است که تنها ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

به گزارش ایرنا، از ابتدای شروع بکار دولت سیزدهم و بعد از موفقیت در مهار کرونا، وزیر بهداشت دولت مردمی بازدیدهای مستمری و توجه خاصی به طرح نیمه ساخت بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی اسلامشهر داشته است.

بی شک بهرام عین اللهی قطعا بهتر از هر فرد دیگری از اهمیت تکمیل بیمارستان ۴۰۰ تخت خوابی اسلامشهر خبردار است چراکه با بهره برداری از این مرکز درمانی علاوه بر جمعیت ۶۰۰ هزار نفری اسلامشهر، شهرها و شهرستان های همجوار نیز برای درمان دیگر مجبور نیستند به پایتخت مراجعه کنند.

کم کاری در دولت های قبل، جنوب غرب تهران را با کمبود تخت های بیمارستانی مواجه کرده به طوری که خود اسلامشهر با داشتن ۲ بیمارستان امام رضا (ع) با ظرفیت ۱۸۰ تختخواب و بیمارستان امام زمان (ع) با ظرفیت ۱۰۰ تختخواب، جوابگوی این ظرفیت از بیمار نیست.

بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی سال ۱۳۸۷ کلنگ خورد و طبق قول مسئولان وقت قرار بود تا سال ۱۳۹۲ با تزریق چهارمیلیارد تومان این بیمارستان تکمیل شود اما داستان جور دیگری رقم خورد و امروز این بیمارستان که قرار است به مساحت ۶۲ هزار و ۵۰۰ متر مربع و زیربنای ۳۸ هزار و ۵۰۰ مترمربع در ۵ طبقه ساخته شود به گفته عین اللهی ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی تا داشته است.

دولت سیزدهم وارث بیمارستان ناتمام ۱۳ ساله اسلامشهر

تخصیص اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومانی برای تکمیل بیمارستان اسلامشهر

وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی در اردیبهشت امسال به صورت سرزده از این بیمارستان بازدید کرد و به خبرنگاران گفت: پس از گذشت ۱۳ سال هنوز بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی اسلامشهر فقط ۶۰ درصد پیشرفت داشته است و مقرر شد تا ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل این بیمارستان اختصاص یابد.

وی در حاشیه این بازدید با بیان اینکه حضور مسئولان در میدان و پیگیری طرح های مهم و زیر ساختی از سرفصل های مهم دولت مردمی دکتر رئیسی است، توضیح داد: در شهرستان های جنوب غرب تهران باوجود تراکم جمعیت عدالت در ارائه خدمات و ایجاد سرانه های درمانی رعایت نشده است.

عین اللهی ادامه داد: در وزارت بهداشت و درمان عدالت در توزیع منابع مورد توجه قرار دارد و تلاش خواهیم کرد تا با تعامل سازمان برنامه و بودجه و همراهی سازمان های مردم نهاد منابع بیشتری را جهت تکمیل هرچه سریعتر این بیمارستان اختصاص یابد.

همچنین حسین حبیبی فرماندار اسلامشهر نیز در این باره گفت: ساخت این بیمارستان ۱۳ سال طول کشیده و به دلیل مشکلات مختلفی همچنان نیمه‌تمام است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به واقع شدن این بیمارستان در ۱۵ کیلومتری فرودگاه امام (ره) این بیمارستان باید به عنوان منطقه گردشگری سلامت دیده شود که این مسئله با جدیت پیگیری می‌شود.

دولت سیزدهم وارث بیمارستان ناتمام ۱۳ ساله اسلامشهر

از سوی دیگر سیدصولت مرتضوی معاون وقت اجرایی رئیس‌جمهور تیر امسال در حاشیه جلسه بررسی وضعیت رسیدگی به طرح های بیمارستانی استان تهران در جمع خبرنگاران گفت که رئیس‌جمهور در سفرهای متعددی که در سطح استان تهران داشت، برای چند طرح دستورات ویژه‌ای صادر کرد و در این نشست مصوب شد برای بیمارستان‌ اسلامشهر ۸۰ میلیارد تومان تامین منابع انجام شود.

فاز نخست بیمارستان اسلامشهر ۲۲ بهمن به بهره برداری می رسد

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شهریور امسال هم باز به این طرح سر زد و از افتتاح فاز اول بیمارستان اسلامشهر در ۲۲ بهمن امسال خبر داد.

عین اللهی به خبرنگاران گفت که این بیمارستان زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی تهران است و بهترین پزشکان و متخصصان این دانشگاه به بیمارستان اسلامشهر خواهند آمد.

وی این را هم گفت که سه ماه پیش هم از این بیمارستان بازدید کردیم و در حال حاضر مراحل تکمیل این بیمارستان پیشرفت خوبی داشته است و تلاش می کنیم تا پایان سال اورژانس و درمانگاه‌های آن مهیای حضور مردم شود.

عین اللهی همچنین خبر داد که کل بیمارستان سال آینده بهره‌برداری خواهد شد.

وزیر بهداشت معتقد است: بهره‌برداری از این بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی بخش عمده ای از مشکلات درمانی مردم اسلامشهر را برطرف خواهد کرد.

حالا رئیس جمهور مردمی پنجشنبه سوم آذر به اسلامشهر خواهد رفت تا در جریان تکمیل و تجهیز این بیمارستان قرار گیرد؛ البته افتتاح این بیمارستان تنها خدمت دولت سیزدهم به مردم نیست و در اجرای برنامه‌های عدالت محور و محرومیت زدایی از مناطق جنوب استان تهران، چندی پیش بیمارستان ملارد و بیمارستان فیروزآبادی شهرری نیز افتتاح شد.

اسلامشهر با ۶۰۰ هزار نفر جمعیت در جنوب غرب پایتخت واقع شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha