شمار مبتلایان بدحال کرونا در خراسان رضوی ۵۰ درصد کاهش یافت

مشهد- ایرنا- رییس کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی قرارگاه مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: با روند کاهشی ابتلا به کرونا، تعداد مبتلایان بدحال بستری در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های زیر پوشش این دانشگاه در استان خراسان رضوی بیش از ۵۰ درصد طی آبان ماه امسال کاهش یافته است.

دکتر محمد پهلوان کاشی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود هم اکنون ۱۲ بیمار بدحال مبتلا به کرونا در بخشهای مراقبت های ویژه دانشگاه علوم پزشکی مشهد بستری هستند که این میزان در ابتدای آبان ماه امسال ۲۵ نفر گزارش شده است.

وی ادامه داد: در شبانه روز گذشته، سه بیمار جدید مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد بستری شده‌اند و بدین ترتیب شمار کل بستری شدگان مبتلا به کرونا در این دانشگاه ۳۳ بیمار است.

رییس کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی قرارگاه مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در ۲۴ ساعت گذشته هیچ مورد فوتی ناشی از کرونا در مناطق زیر پوشش این دانشگاه ثبت و گزارش نشده است.

دکتر پهلوان افزود: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون یک میلیون و ۹۳۲ هزار آزمایش کرونا در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد انجام شده است که ۵۲۹ هزار و ۹۴۷ بیمار مبتلا به کرونا شناسایی شده‌اند.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در ۱۶ شهرستان خراسان رضوی، ۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری این استان را زیر پوشش دارد و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به جمعیت ۱۷ شهرستان دیگر این استان بر عهده دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های علوم پزشکی نیشابور و تربت‌جام است.

بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون هفت میلیون و ۵۵۹ هزار و ۳۶۸ نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده اند. با فوت یک بیمار مبتلا به کووید ۱۹ طی ۲۴ ساعت گذشته، مجموع جان باختگان این بیماری در کشور به ۱۴۴ هزار و ۶۲۷ نفر رسیده است.

تاکنون هفت میلیون و ۳۳۴ هزار و ۸۰۳ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند و ۷۶ نفر از بیماران مبتلا به ویروس کووید۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند.

هم اینک چهار شهرستان کشور در وضعیت نارنجی کرونایی، ۱۳۸ شهرستان در وضعیت زرد و ۳۰۶ شهرستان در وضعیت آبی کرونایی قرار دارند و هیچ شهرستانی در وضعیت قرمز کرونایی قرار ندارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha